تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۹۱۹۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۰ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۰ هزار واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان در بیش از ۳۸۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۰ هزار و ۳۱۴ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۳۷ هزار و ۹۶۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، معدنی و صنعتی گل گهر و بانک سینا با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ورقه به‌ارزش ۴ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان در ۲۰۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۰ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی مارون بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، سنگ آهن گهر زمین و توسعه مسیر برق گیلان شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده