تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۹۰۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افت ۵۴ هزار و ۷۱۲ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۵۹ میلیارد و ۱۶۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۸۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۲۰ هزار و ۵۸۱ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۸.۴۲ درصد افت، ۳۱.۲۹ درصد کاهش و ۳.۲۹ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵ میلیون و ۸۹۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۹ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۲۵.۶۱ و ۱۷.۷۷ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۵۴ هزار و ۷۱۲ واحد کاهش، معادل ۳.۳۹ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزارو ۲۴۴۶ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۲۴ هزار و ۹۳۴ واحد کاهش، معادل ۴.۸۴ درصد افت کرد و رقم ۴۸۷ هزار ۵۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴۳ هزار و ۵۴۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۳۹۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۹ هزار و ۴۶۰ واحد کاهش، به عدد ۳ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۷۶ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۶۰ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۳.۱۶ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده