تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۹۲۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال وساخت / حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم سهم

‌می‌متالز - رسم یک فیبوناچی اصلاحی روی آخرین لگ صعودی وساخت، نشان می‌دهد که تراز ۰.۳۸ این ابزار به خوبی از ادامه اصلاح این سهم جلوگیری کرده است. در صورت از دست رفتن این سطح تراز ۵۰ درصد فیب در قیمت ۱۴۳ و تراز ۶۱ درصد این ابزار در قیمت ۱۲۸ تومان دیگر حمایت‌های این سهم هستند.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران در تیرماه سال ۱۳۷۵ تاسیس شد. موضوع اصلی فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری در سهام، واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار به منظور فعالیت در زمینه‌های تولید، توسعه، تجارت و بازرگانی و پیمانکاری در بخش مسکن، ساختمان، مجتمع‌های مسکونی، اداری، تجاری است.

سهام این شرکت در فروردین‌ماه سال ۸۰ با قیمت ۱۰۰ تومان در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

سرمایه شرکت در زمان عرضه اولیه ۱۱ میلیارد تومان بود که پس از چند مرحله افزایش سرمایه به سه هزار و ۸۴ میلیارد تومان رسید.

وساخت با ارزش بازاری پنج هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات بورس معامله می‌شود.

شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با در اختیار گرفتن ۲۲.۷ درصد از سهام وساخت بزرگترین سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری هامون کیش و سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی نیز هر یک به ترتیب ۱۷.۶۵ و ۱۳.۹۷ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران را تصاحب کردند.

گفتنی است ۳۹ درصد از سهام این شرکت نیز شناور تلقی می‌شود.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال وساخت / حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم سهم

بررسی چارت قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران نشان می‌دهد که این سهم پس از شکست ترندلاین نزولی قدرتمند خود که از شهریور ۱۴۰۰ تا آذر امسال تشکیل شده بود توانست جهش بزرگی را تجربه کند.

همانطور که در چارت مشخص است، ترندلاین نزولی که از شهریور ۱۴۰۰ شکل گرفته بود با چهار بار برخورد با سهم از اعتبار بالایی برخوردار بود. به طوری که هر بار کندل‌ها با این ترندلاین برخورد می‌کردند، وساخت افت حدود ۳۵ درصدی را تجربه می‌کرد.

سرانج ام سهم توانست در پنجم آذر امسال، این ترندلاین قدرتمند را بشکند و پس از پولبک به آن در بیستم همان ماه با یک اسپایک ۱۲۰ درصدی به سطح ۲۰۷ تومان برسد و به روند نزولی فرسایشی خود پایان دهد.

بررسی چارت قیمت وساخت نشان می‌دهد که سهم پس از رسیدن به سطح ۲۰۷ تومان با برخورد به این مقاومت تا ۱۶۰ تومان که سطح حمایتی مهمی برای سهم تلقی می‌شود اصلاح کرد.

گفتنی است اگر وساخت این سطح را از دست بدهد دیگر حمایت‌های مهم استاتیک سهم ۱۲۴ و ۹۶ تومان است.

مقاومت‌های پیش روی سهم نیز پس از ۲۰۷ تومان، ۲۴۷ تومان است که سقف تاریخی این سهم نیز به حساب می‌آید.

با رسم یک فیبوناچی اصلاحی نیز روی آخرین لگ صعودی وساخت، مشاهده می‌شود که تراز ۰.۳۸ این ابزار به خوبی از ادامه اصلاح این سهم جلوگیری کرده است.

در صورت از دست رفتن این سطح، تراز ۵۰ درصد فیب در قیمت ۱۴۳ و تراز ۶۱ درصد این ابزار در قیمت ۱۲۸ تومان دیگر حمایت‌های این سهم هستند.

فیبوناچی اکستنشن نیز روی این حرکت صعودی و اصلاح آن خبر از مقاومت‌های ۲۲۱ و ۲۳۴ تومان در تراز‌های ۱۵۰ و ۱۶۱ درصد این ابزار می‌دهد.

تحلیل تکنیکال وساخت / حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم سهم

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده