تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۵۸۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز رقم خورد؛

سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورس و فرابورس

‌می‌متالز - بر پایه معاملات امروز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۲۵۲ واحد افزایش به رقم ۴۴۹ هزار و ۲۲۴ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، همچنین، امروز، بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۹ هزار و ۲۷۲ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۱۰۲ هزار و ۴۳۹ معامله به ارزش ۸ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۸۹ هزار و ۴۰۳ معامله به ارزش ۷ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۵۸ هزار و ۴۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۷ هزار و ۱۶۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۶۰ هزار و ۱۴۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۶۹۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۰۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۵۶۰ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵۰۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۰۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۳۴واحد، شرکت توسعه صنایع بهشهر با ۲۱۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۰۱ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۶۸ واحد و شرکت صنعت غذایی کوروش با ۱۵۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۳۱ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۵ میلیارد و ۷۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۴۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۴ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۸ واحد، تجلی توسعه معادن و فلزات با ۷.۹۸ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت صنعتی مینو با ۱۳ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۵.۵ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۲.۷ واحد، شرکت دامداری تلیسه نمونه با ۲.۶ واحد و شرکت فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال با ۲.۳۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده