تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۷۴۹۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تأثیرگذارترین نماد‌ها در کاهش امروز شاخص کل

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز بورس تهران نماد‌های فارس، وپاسار، فولاد، فملی و وامید بیشترین تاثیر منفی را بر کاهش شاخص کل داشتند.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات نخستین روز کاری پاییز، دوم مهر ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۱۶۲ واحد (۲.۳۲ درصد) کاهش به رقم ۳۸۶ هزار و ۵۱۵ واحد و شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۷ هزار و ۵۷ واحدی (۲ درصد) به رقم یک میلیون و ۳۲۸ هزار واحد رسید.

در نخستین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۴ هزار و ۵۹۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۲ هزار و ۷۰۷ معامله به ارزش یک هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۳ هزار و ۶۵۳ معامله به ارزش یک هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۴ هزار و ۲۸۲ معامله به ارزش ۹۹۰ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۴ هزار و ۲۴۵ معامله به ارزش ۹۷۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، بیمه اتکایی امین با ۳۲ واحد، شرکت تامین سرمایه امین با ۲۶ واحد، شرکت رادیاتور ایران با ۱۷ واحد، شرکت لیزینگ کارآفرین با ۱۴ واحد و شرکت محورسازان ایران خودرو با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۹۵۲ واحد، بانک پاسارگاد با یک هزار و ۶۳۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۵۴۹ واحد، شرکت ملس صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۷۶ واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با یک هزار و ۲۳۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، دوم مهر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۴۸ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۴۸ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۴۵۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت جنرال مکانیک با ۰.۵۶ واحد، بیمه تعاون با ۰.۵۵ واحد، هتل پارسیان کوثر اصفهان با ۰.۴۲ واحد، شرکت لیزینگ ایران و شرق با ۰.۴۱ واحد و شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر با ۰.۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۶.۵ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۵ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۱۱ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده