تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۱۷۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس:

تبعیضی در صدور مجوز برای صندوق سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد

‌می‌متالز - علی‌اکبر ایرانشاهی بیان کرد: مجوز صندوق سرمایه‌گذاری به کسی داده می‌شود که عملکرد گذشته خوبی در صندوق‌های قبلی خود داشته باشد. تلاش بر این است در بحث مربوط به مجوز‌ها تبعیضی صورت نگیرد.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر ایرانشاهی رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس با بیان اینکه هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که بحث مجوز دادن به صندوق‌ها را برون سپاری کنیم، گفت: در بحث مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری، اعتمادسازی به منظور جذب منابع از عموم، رعایت حقوق سرمایه‌گذاران و همچنین رعایت صرفه و صلاح آن‌ها باید توجه شود و برای آن‌ها الزاماتی وجود داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید از نظر زیرساخت (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیروی انسانی) توسعه پیدا کنند، افزود: چه سبدگردان و یا صندوق سرمایه‌گذاری به مثابه بانکی است که در حال جذب اعتماد عمومی، به منظور دریافت منابع و سرمایه گذاری است.

به گفته ایرانشاهی؛ براساس دستورالعمل تاسیس و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مجوز صندوق سرمایه‌گذاری به کسی داده می‌شود که عملکرد گذشته خوبی در صندوق‌های قبلی خود داشته باشد. تلاش بر این است در بحث مربوط به مجوز‌ها تبعیضی صورت نگیرد.

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در پاسخ به اینکه چرا برخی پرونده‌ها هنوز تعیین تکلیف نشده است، بیان کرد: دلیل توقف برخی پرونده‌ها به مجموعه عملکرد آن شرکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قبلی برمی‌گردد.

وی عنوان کرد: در بند ۱۰ ماده ۱۴ دستوالعمل تاسیس و فعالیت به طور واضح و روشن بر عملکرد قابل قبول مدیر صندوق به عنوان یکی از پیش نیاز‌ها برای مجوز دادن اشاره و تاکید شده است.

ایرانشاهی گفت: مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس تلاش کرده با متقاضیانی که درخواست مجوز صندوق سرمایه‌گذاری داشتند، جلسه گذاشته و عدم صدور مجوز آن‌ها را با دلایل مشخص توضیح دهد.

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: تلاش ما این است که نگاه جانبدارانه به موضوع صدور مجوز نداشته باشیم و این موضوع به طور حتم در اولویت برنامه‌های این مرکز قرار گرفته است.

ایرانشاهی در پایان افزود: اقدامات جدی در بحث‌های مربوط به نظارت بر عملکرد ارکان صندوق، مدیریت تعارض منافع و همچنین بحث مربوط به حوزه احقاق حقوق سرمایه‌گذاران و رعایت صرفه و صلاح آن‌ها در اولویت کار‌های این مرکز قرار گرفته است و جزو رسالت‌هایی است که باید اجرا شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده