تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۱۲۷۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذاران با هر میزان ریسک‌پذیری

‌می‌متالز - فیروزه سرکاری گفت: با توجه به نیاز‌های متفاوت سرمایه‌گذاری از سوی سهامداران خرد، تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمک بزرگی برای پاسخ به نیاز سرمایه‌گذاران خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، فیروزه سرکاری، مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه در پاسخ به این پرسش که تنوع بخشی صندوق‌ها چه کمکی بر توسعه بازار خواهد داشت و منفعت آن برای سهامداران خرد چیست؟ گفت: جوان بودن بازار سرمایه نسبت به بازار‌های دیگر و همچنین تنوع محصولات برای اقشار مختلف در جامعه، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری با سطح پذیرش ریسک و سلیقه متفاوت است.

وی به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشور‌های توسعه‌یافته اشاره کرد و افزود: موضوع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار‌های توسعه یافته بسیار مطرح بوده و مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و سرمایه‌گذار از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.

سرکاری در ادامه عنوان کرد: تنوع بخشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، افزون بر اقناع نیاز سرمایه‌گذاران، ایجاد اطمینان خاطری است برای سرمایه‌گذاران خرد و یا حتی سرمایه‌گذاران نهادی تا آن‌ها با هر سطح پذیرش ریسک، اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها کنند.

به گفته مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه، با توجه به نیاز‌های متفاوت سرمایه‌گذاری از سوی سهامداران خرد، تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمک بزرگی برای پاسخ به نیاز سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه کشور از جمله بازار‌هایی است که نقدشوندگی بالایی دارد و می‌تواند مورد اقبال سرمایه‌گذاران خرد برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، میان‌مدت و یا بلندمدت با سطح پذیرش ریسک کم و یا زیاد و برای اهداف آتی قرار گرفته و پاسخگوی نیاز آنان باشد.

سرکاری تصریح کرد: به نظر می‌رسد نسبت به ۳_٤ سال اخیر، اقبال به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارتقا یافته و حتی در گوشه کنار بازار سرمایه و نهاد‌های مختلف، سرویس‌‎های ترکیب دارایی هم ارائه می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده