تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۶۳۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

بورس در انتظار ورود نقدینگی

‌می‌متالز - بسیاری از سرمایه گذاران که در بازار فعال هستند در حال حاضر سرمایه زیادی برای ورود به بازار سرمایه ندارند و عمدتا منتظر ورود نقدینگی، رشد مجدد بورس و ارزش معاملات هستند.

به گزارش می‌متالز، کاویان عبداللهی کارشناس بازار سرمایه در خصوص تأثیرات کامودیتی‌ها در اقتصاد بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدکننده محصولات خود را بر اساس قیمت‌های جهانی به فروش می‌رسانند، می‌توان گفت ریزش کامودیتی‌ها در روند آن‌ها قطعا تأثیرگذار خواهد بود. علاوه بر آن برخی شرکت‌ها معاملات خود را در بورس کالا انجام داده و در واقع قیمت این شرکت‌ها نیز همبستگی زیادی با بازار‌های جهانی دارد؛ اما پیش بینی شده گزارش‌های ۳ ماهه آنها، رشد خوبی را به همراه دارد.

عبداللهی در ادامه اضافه کرد: از طرفی مهم‌ترین نکته، بحث افزایش قیمت ارز بوده که در این راستا با اعلام گزارش شرکت‌ها احتمالا قیمت دلار رشد خواهد کرد. با این حال نهایت قیمت بازار‌های جهانی مهم‌تر بوده چرا که در فعالیت شرکت‌ها تأثیر بیشتری دارد.

وی در اشاره به روند ارزش معاملات اظهار کرد: در حال حاضر نقدینگی کمی در بازار وجود دارد و با توجه به عرضه‌های اولیه‌ای که در صندوق‌های سرمایه گذاری و... صورت گرفته، در حدود ۳ الی ۴ همت نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد که می‌تواند در روند ارزش معاملات تأثیرگذار باشد.

بورس در انتظار ورود نقدینگی
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در مجموع بازار سرمایه رشد را به همراه خواهد داشت؛ اما این بی رمقی و ضعف همچنان در بازار وجود خواهد داشت. حتی بسیاری از سرمایه گذاران که در بازار فعال بودند نیز در حال حاضر سرمایه زیادی نداشته و عمدتا منتظر ورود نقدینگی، رشد مجدد بورس و ارزش معاملات هستند.

عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت بازار سرمایه ریزش زیادی را تجربه نمی‌کند؛ اما در هر صورت برای رشد به نقدینگی نیاز دارد. همچنین با توجه به اتفاقات فعلی می‌توان گفت همین پول کمی که در بازار وجود دارد، در نماد‌های مختلفی در حال گردش است. البته تا پایان سال، بورس رشد متناسب و متوازنی را به همراه خواهد داشت و در صورت ورود نقدینگی می‌توان به روند صعودی قوی آن امیدوار شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده