تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۶۳۳۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جوکار:

استان یزد امید به نگاه کریمانه دولت دارند

‌می‌متالز - نماینده یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس بابیان اینکه استان یزد امید به نگاه کریمانه دولت دارند، گفت: روزانه هزاران میلیارد تومان سنگ از معادن استان یزد استخراج می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد صالح جوکار درباره استفاده از ظرفیت معادن استان یزد، گفت:در سفر استانی رئیس‌جمهوری به یزد قرار بود درآمد حاصل از یک معدن به جای انتفاع توسط شرکت‌های خصولتی، برای انتقال آب به استان واگذار شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احکام فرهنگیان تا تاریخ ۲۳ خردادماه جاری قرار بود که در اختیار آن‌ها قرار گیرد که هنوز اقدام به دلیل تصویب نشدن آیین نامه اجرایی آن در هیات وزیران اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه مردم استان یزد امید به نگاه کریمانه دولت دارند، ادامه داد: روزانه هزاران میلیارد تومان سنگ از معادن استان یزد استخراج می‌شود و پایه رشد اقتصادی استان‌های دیگر را فراهم می‌آورد، ولی در استان یزد چیزی جای آن را پر نمی‌کند.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان معطل آیین‌نامه اجرایی است تصریح کرد:احکام فرهنگیان تا تاریخ ۲۳ خردادماه جاری قرار بود که در اختیار آن‌ها قرار گیرد که هنوز اقدام به دلیل تصویب نشدن آیین نامه اجرایی آن در هیات وزیران اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه در سفر استانی رئیس‌جمهوری به یزد قرار بود درآمد حاصل از یک معدن به جای انتفاع توسط شرکت‌های خصولتی، برای انتقال آب به استان واگذار شود، گفت: نمی‌دانم کدام مدیر، مسوول یا وزیری مخالف این دستور رئیس‌جمهوری است و انتظار می‌رود که در اسرع وقت برای حل این مشکل اقدامات لازم صورت پذیرد.

جوکار در خصوص مصوبه شورای عالی کار و بر اساس ماده ۹۶ و تصویب افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: هیات وزیران برداشت را به صورت پلکانی مصوب کرده، اما بر اساس نظام پرداخت در حق بازنشستگی در این زمینه عدالت رعایت نشده است که ضرورت دارد به این مسئله به شکل جدی پرداخته شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با ابراز ناخرسندی از اجرا نشدن قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: این قانون به تصویب نمایندگان رسیده و برای اجرای آن در بودجه امسال ۳۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، ولی در هیات وزیران آئین‌نامه اجرایی آن هنوز تصویب نشده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده