تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۶۳۸۹۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استفاده از ظرفیت معادن برای حل مشکل راه‌های خراسان جنوبی

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل راه‌های خراسان جنوبی باید از ظرفیت معادن بهره برد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام نصیرایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: با توجه به درآمد استفاده از ظرفیت معادن برای حل مشکل راه‌های خراسان جنوبی میلیاردی معادن انتظاره می‌رودکه بخش قابل توجهی از درآمد خرج زیر ساخت‌های منطقه شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هم اکنون دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر برخوردار دارد گفت: مسیر طبس - یزد، طبس دیهوک، طبس _ ده محمد، به سمت عشق آباد، بشرویه به سه راهی بشرویه، مسیر سه راهی روم به سرایان وفردوس، مسیر دیهوک به فردوس خوشبختانه مجوز‌های لازم برای شروع عملیات ساخت و ساز ماده ۲۳ منابع خوبی برای این مسیر‌ها گرفته شده و به مرور جذب می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مسیر‌های طبس به بشرویه به سمت خدا آفرید اشاره کرد و گفت: برای این مسیر‌ها افزایش منابع اعتبار انجام شده است.

حجت الاسلام نصیرایی همچنین به موضوع بحران آب در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: مساله آب مائله‌ای بسیار جدی است.

وی استفاده از ظرفیت آب‌های نامتعارف، استفاده از ظرفیت سیلاب‌ها، اصلاح شبکه توزیع آب و انتقال آب از خلیج فارس را از مهمترین اقدامات برای حل مشکل آب استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون طرح انتقال آب از خلیج فارس شروع شده و خراسان رضوی و مرز استان ما با کرمان این موضوع پیگیری شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی همچنین به تسهیلات تولید کنندگان دام و طیور اشاره کرد و ضمن عذرخواهی به دامداران افزود:هم اکنون در کشور متاسفانه در تامین نهاد‌ها مشکل داریم و دامداران با مشکل مواجه هستند.

وی گفت: دولت برای اینکه مشکل این قشر بهبود پیدا کند ۲۰هزار میلیارد تومان به حل مشکل تولید کنندگان دام و طیور اختصاص داده که این میزان کم هست.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: هم اکنون مجلس وزارتخانه به جد پیگیر این موضوع هستند که ۲۰هزار میلیارد به ۵۰هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

حجت الاسلام نصیرایی همچنین افزود: منع قانونی برای صادرات دام نداریم و دامداران باید دام مازاد خود را صادر کنند تا هزینه و درآمدی که انجام داده آمد تعادل داشته باشد.

وی همچنین به توزیع مردمی عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته رانت‌هایی در این خصوص ایجاد شده بود وضرر اصلی به سوی مردم بود، اما اکنون دولت بنا دارد منافع کشور و ملت را دنبال کند.
وی افزود: با همیاری قوا، مردم شرایط قطعا بهتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده