تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۸۰۰۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از ابتدای سال تاکنون:

۲۴۷ واحد تولیدی گیلان تسهیلات دریافت کردند

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۲۴۷ واحد تولیدی از ابتدای سال تاکنون در این استان از تسهیلات برخوردار شدند.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در استانداری برگزار شد، افزود: در مجموع بیش از ۷۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از کل اعتبارات تخصصی پرداخت شده است.

وی با اشاره به عزم ملی برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان غیر از منابع معمولی به منظور رفع نیاز واحد‌های تولیدی در قالب کارگروه به بخش تولید استان گیلان اختصاص یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برگزاری ۱۹ جلسه کارگره تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری خاطر نشان کرد: مجموع مصوبات در این مدت ۱۲۳ مورد بود که ۹۸ مورد اجرا شده است.

وی با اشاره به عملکرد و جایگاه قانونی مصوبات کارگروه و با تاکید بر اجرای مصوبات خاطر نشان کرد: مصوبات به صورت مستمر توسط دبیرخانه کارگروه پایش می‌شود، اما برخی مصوبات با تعارض یا ضوابط داخلی بیمه تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک مواجه می‌شود که موجب سکون اجرای مصوبات می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اثربخشی سفر‌های میدانی مدیران ملی اقتصادی به این استان عنوان کرد: برخی از چالش‌های بخش صنعت از اختیار استان خارج است و نیازمند ورود مدیران ملی برای رفع مشکلات صنعتگران است.

وی اظهار داشت: پیگیری و بررسی مشکلات با حضور مسوولان کشوری در گیلان، موجب تقویت روحیه فعالان صنعتی استان برای ادامه تولید و اشتغال آفرینی می‌شود.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور امروز پنجشنبه ضمن بازدید از زیرساخت‌های مجتمع بندری انزلی، فرودگاه سردار جنگل رشت، شرکت گیلک دانه نوید، کارآفرینان نسیم گیلان، آرد خوشه گیلان و ایران برک در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گیلان شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده