تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۹
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۲۱۱۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هر سهم «شستا» ۱۸۸ ریال سود داد

‌می‌متالز - در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ۹۰ در صد کل سود تقیسم شد و به هر سهم ۱۸۸ ریال تعلق گرفت.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای سال منتهی به ۱۴۰۲/۳/۳۱ با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران در حال برگزاری شد.

براساس ان گزارش در مجمع امروز شستا به شرکت تکلیف شد تا سال آیند تجدید ارزیابی دارایی‌ها را انجام دهد. رییس مجمع نیز در خصوص این وضوع گفت: شرکت‌های زیر مجموعه شستا ناگزیر به تجدید ارزیابی هستند>البته تجدید ارزیابی دارایی‌ها حدودا رقم۴۰۰ همت است، اما باید توجه داشت این موضوع هم هزینه بر و هم زمان بر است و در حال بررسی هستیم.

در این مجمع همچنین گزارشی در خصوص وضعیت شرکت‌های زیر مجموعع اعلام شد کع از آن جمله می‌توان به شرکت «زملارد» اشاره کرد که این شرکت اعلام کرد در حال افزایش سرمایه است و کار‌های کارشناسی ارزش گذاری برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها در حال انجام است و پس از انجام این کار مجمع تشکیل خواهد شد.

تجدید ارزیابی سیمان فارس به کجا رسید؟

همچنین در ادامه این مجمع د خصوص شرکت سیمان فارس نیز اعلام شد ارزش کارشناسی زمین‌ها ۵ همت برآورد شده و مواردقانونی آن در دست انجام است.

۱۵ زیر مجمعه شستا در صف عرضه اولیه

هر سهم «شستا» ۱۸۸ ریال سود داد

بر اساس این گزارش در مجمع امروز شستا عنوان شد که ۱۵ شرکت شستا در صف عرضه اولیه قرار دارند که شرکت‌ها به ترتیب شرکت ستاره نفت خلیج فارس (هلدینگ تاپیکو)، افق تامین انرژی طوس (هلدینگ انرژی)، آنتی بیوتیک سازی ایران (هلدینگ تیپیکو)، سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین (هلدینگ شستا)، خدمات ارتباطی رایتل (هلدینگ شستا)، سرمایه گذاری صنایع لاستیک (هلدینگ تاپیکو)، پخش اکسیر (هلدینگ تیپیکو)، حریر خوزستان (هلدینگ تاپیکو)، هلدینگ سلولزی (هلدینگ تاپیکو)، توفیق دارو (هلدینگ تیپیکو)، شیمی بافت (هلدینگ تاپیکو)، صنایع سرام آرا (هلدینگ صدرتامین)، لاستیک بارز کردستان، پرسی ایران گاز (هلدینگ تاپیکو) و تولید نیروی برق خلیج فارس (هلدینگ انرژی) هستند.

۶ هلدینگ تابعه شستا بورسی شد

همچنین از میان ۹ هلدینگ تابعه شستا، ۶ هلدینگ تاپیکو، تیپیکو، تاصیکو، صبا تامین، سیمان تامین و کشتیرانی بورسی هستند و مطابق برنامه ریزی انجام شده، مراحل ورود به بورس ۳ هلدینگ دیگر شامل صنایع عمومی تامین، مدیریت توسعه انرژی تامین و خدمات ارتباطی رایتل نیز در حال انجام است.

شستا چه شرکت‌هایی را منحل می‌کند؟

در مجمع اعلام شد برنامه شستا در حوزه انحلال شرکت‌های تابعه اقدامات لازم جهت نهایی کردن فرآیند انحلال و پایان فعالیت شرکت‌ها در حال انجام است.

هر سهم «شستا» ۱۸۸ ریال سود داد

شرکت‌های زیر مجموعه شستا که باید منحل شوند به ترتیب شرکت‌های خدمات مهندسی سیمان فارس و خوزستان (هلدینگ سیمان تامین)، پتروسینا (هلدینگ تاپیکو)، فرش گیلان (هلدینگ صنایع عمومی)، گسترش بازرگانی داروپخش (هلدینگ تیپیکو)، الکترونیک سیرجان (هلدینگ صنایع عمومی)، مهندسی و بازرگانی پارس (هلدینگ صنایع عمومی)، خدمات پارس (هلدینگ صنایع عمومی)، سرمایه گذاری صنایع لاستیکی سهند (هلدینگ تاپیکو)، پلیکا (هلدینگ تاپیکو)، شاخص (هلدینگ تاپیکو)، قند سحر ماکو (هلدینگ سیمان تامین)، سولیران (هلدینگ سیمان تامین)، سیما سلامت تامین ایرانیان (هلدینگ تیپیکو)، شفا تامین (هلدینگ رایتل)، توسعه سلامت الکترونیک هدی (هلدینگ رایتل)، سپهر پرداز رسا (هلدینگ رایتل)، بازرگانی یمین گستران نگین (هلدینگ رایتل) و توسعه صنعت شیمیایی (هلدینگ تاپیکو) است.

ابراهیم بازیان، عضو هیئت مدیره مجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در مجمع شستا گفت:شستا با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد ریال شروع به کار کرد و هم اکنون ۴۹ هزار نفر به طور مستقیم در آن اشتغال به کار دارند. شستا در افق پیش‌رو تا سال ۱۴۰۶ پنج هدف را دنبال می‌کند که عبارت است از افزایش سهم شستا در تولید ناخالص داخلی، افزایش ثروت صاحبان سهام، رشد نرخ بازده دارایی‌ها، افزایش سطح جهانی شدن شستا.

وی ادامه داد: سهم تاپیکو از پرتفوی شستا منظور بهای تمام شده شامل ۴۶ درصد و سایر شرکت‌ها نزدیک ۵۴ درصد است که بیشترین این سهم متعلق به مجموعه صبا است که شامل ۱۸ درصد می‌شود. مجموعه شستا در سال جاری تاکنون ۵۵ درصد درآمد اصلی خود را افزایش داده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی‌شستا دارای ۱۷۶ زیر مجموعه مدیریتی و ۹۲ شرکت غیرمدیریتی است که در شرکت‌های مدیریتی ۷۷ شرکت بورسی و در شرکت‌های غیرمدیریتی ۳۴ شرکت بورسی هستند.

پرسش و پاسخ

بازیان در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر نحوه تامین نیاز‌های مالی شستا از بازار سرمایه و اقداماتی که در جهت پیشرفت اقتصادی برداشته شده است گفت: قیمت سهم در زمانی که تحویل‌گرفتیم از ۸۶ تومان به ۱۲۷ تومان رسیده است و برای پروژه‌ها اوراق منتشر کردیم و صندوق تکمیل پروژه تشکیل دادیم.

در ادامه مجمع مدیر عامل سیمان فارس در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی براینکه آیا تجدید ارزیابی سیمان فارس انجام شد؟ ارزش کارشناسی شده آن چه میزان است؟ گفت: بحث کمیسیون ماده ۵ در حال ابلاغ است و برآوردش ۵ همت است و البته تجدید ارزیابی انجام شده و مراحل قانونی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل‌صبا تامین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه صبا تامین از عرضه اولیه تا اکنون در ضرر است توضیح دهید؟ گفت: سهم صباتامین ۱۲۰۰ بوده که با افزایش سرمایه به ۳۰۵ تومان رسیده و تقریبا ۳ برابر شده است.

خبرنگار دیگر از مدیعامل شرکت دماوند پرسید این شرکت به ارزش ۲۰ همت، بیش از ۴۰ همت به تاپیکو داده شد، گفت: معامله توسط تاپیکو انجام شده و تذکرات و مصوبات لازم رو قبل از انجام معامله برای تاپیکو ارسال کردیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه بازدهی شستا از سکه کمتر بوده چه برنامه‌ای برای ارتقا دارید؟ آیا بهتر از ۲ سال پیش عمل کرده اید؟ اظهارداشت: بله بهتر عمل کردیم و دو سال پیش ۳۵ همت سود بوده که ۱۲ همت آن قابل تقسیم نبوده و امسال ۳۴ همت سود از درآمد عملیاتی داریم و برای اولین بار برنامه راهبردی ارائه دادیم و ۱۶۶ شرکت شستا دارای برنامه تحول است.

در مجمع شستا در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مشکل خمیر‌های بیستون مورد بررسی قرار گرفته است یا نه اعلام شد: تاپیکو مشکل بیستون را شناسایی کرده و تسهیلاتی فراهم کرده و قرارداد ۱۸ ماهه است تا به تولید برسیم.

در انتهای مجمع عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) سازمان حسابرسی را به عنوان حسابرس قانونی شرکت اعلام کرد. روزنامه اطلاعت نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار اتتخاب شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده