تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۲۹۵۲۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ظرفیت تولید ۵۰ محصول در شستا/ تاکید بر اقتصاد دانش بنیان در شرکت‌ها

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: این شرکت با ظرفیت تولید ۳۰ محصول و بیش از ۲۰ محصول استراتژیک در ۱۷ صنعت فعال است که سهم ۴ درصدی صادرات و یک درصد تولید ناخالص ملی را داراست.

به گزارش می‌متالز، «ابراهیم بازیان» روز دوشنبه در رویداد هم‌افزایی و همکاری شرکت سرمایه گذاری شستا و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهور، اظهار داشت: شرکت شستا با تمرکز در حوزه کسب و کار‌ها در دو بخش عمده اقتصادی از جمله تولید و خدمات فعال است. این شرکت در بخش تولید بیش از ۸۰ درصد و در خدمات ۲۰ درصد فعالیت دارد.

وی افزود: این مجموعه با ۱۵۳ شرکت فعال کنترلی و ۱۰۰ شرکت غیرمدیریتی در عرصه اقتصاد کشور و درآمد ۸۰ درصد ریالی و ۲۰ درصد ارزی، در ۱۱ درصد سهم بازار سرمایه حضور جدی دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دارای ۹ هلدینگ در حوزه‌های مختلف است و سهم بالایی از ۱۰ تا ۷۰ درصد در تولیدات کشور دارد. امسال بودجه این شرکت ۲۲۵ همت بوده که تحقق ۹۱ درصدی و رشد ۴۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی به برنامه‌های تحولی و راهبردی این شرکت اشاره کرد و گفت: هدف این شرکت تحول خدمات به بازنشستگان و بیمه‌شدگان است که راهبرد نوآوری توسعه اقتصاد دانش بنیان را سرلوحه خود قرار داده است.

بازیان گفت: این شرکت در این راستا اقداماتی از جمله نوآوری در کسب و کارها، چابکی مدیران و نوآوری در سرمایه گذاری‌ها و هوشمندسازی را مورد اهتمام قرار داده است تا منجر به کاهش هزینه‌ها، و ورود به بازار‌های جدید، بهبود سطح نخبگانی و کاهش وابستگی ارزی در سطح بنگاه‌ها شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تاکید کرد: این شرکت باید در پیمایش راهبرد و رویکرد خدمات دانش بنیان سهم خود را در تولید ناخالص ملی، افزایش اشتغال شرکت‌ها و افزایش صادرات و بالا بردن هزینه تحقیق و توسعه را در برنامه خود قرار دهد.

وی با اشاره به امضای توافق نامه این شرکت با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: با این توافق نامه به بنیان ارزشمند دانش بنیانی در اقتصاد کلان کشور کمک خواهیم کرد همچنین با رونمایی از مرکز رادیناس، اطلاع از قرارداد‌های مختلف بین شرکت‌ها و هلدینگ‌ها با موضوع اقتصاد دانش بنیان در تحول اقتصاد کشور قدم بر می‌داریم.

بازیان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع اقتصاد دانش بنیان گفت: امروز موضوع اقتصاد و توجه به پیشران‌های اقتصاد یکی از ضروری‌ترین مساله کشور است باید آن‌هایی که در صف جهاد اقتصاد هستند این موضوعات را در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: امسال رهبر معظم انقلاب نام سال را «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند، تولید ستون فقرات کشور است که در یک گام دانش بنیانی و در گام دوم اشتغالزایی را مورد هدف قرار می‌دهد. رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دادند.

منبع: پایگاه خبری حیات طیبه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده