تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۹۵۲۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جمع دانشجویان اهوازی

جلیلی: در مولد سازی نباید دارایی‌ها به یغما برود/ رشد اقتصادی در برنامه هفتم ۸ درصد تعریف شده است + فیلم

‌می‌متالز - نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: هپکو، هفته تپه و ماشین سازی از جمله شرکت‌هایی بودند که قرار بود مولدسازی شوند؛ اما دانشجویان معتقد بودند که با مولدسازی، این شرکت‌ها به یغما رفتند.

به گزارش می‌متالز، برنامه از آرمان تا واقعیت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

سعید جلیلی در این نشست ضمن اشاره به عنوان برنامه گفت: اگر واقعیت را میخواهیم ببینیم و از این وضع موجود به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم باید در محیط سیر کنیم نه در خلاء، اگر در خلا باشیم نمیتوانیم به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم.

وی افزود: هر واقعیت یک گذشته داشته است و آینده‌ای خواهد داشت اگر درک درستی از واقعیت و آرمان داشته باشیم میتوانیم از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: یکی از تلاش‌هایی که رسانه خارجی دارند این است که میخواهند حافظه تاریخی ملت ایران در برخی تجارب از بین برود؛ زمانی مطرح میشد که اگر ما توافق را انجام بدهیم با این میتوان مسائل کشور را حل کرد و همان زمان من معتقد بودم مشکلات در جای دیگری است در نهایت در سال ۱۳۹۲ تفکری رای آورد که به دنبال توافق بود، اما با پیگیری مسیر مذاکره به نتیجه‌ای نرسید.

جلیلی: در مولد سازی نباید دارایی‌ها به یغما برود/ رشد اقتصادی در برنامه هفتم ۸ درصد تعریف شده است + فیلم


نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: کسی تعاملات خارجی را نفی نمیکند و اگر بخواهیم اقتصاد تقویت شود باید تعامل سازنده و گسترده داشت؛ من در سال ۹۲ گفتم این مشکلات اقتصادی به تحریم ربطی ندارد سال ۱۴۰۰ هم همین مطلب را بیان کردم آن چیزی که ما در اقتصاد از آن رنج میبریم بحث تورم است یعنی پول از کالا بیشتر است.

جلیلی در خصوص مساله تورم در کشور اظهار کرد: از سال ۵۰ تا الان رشد پول چیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار برابر شده است و رشد تولید بسیار کمتر است و توازن صحیح شکل نگرفته است.

وی در خصوص مسائل بودجه‌ای در کشور توضیح داد: اگر منابع بودجه غیرواقعی باشد مصارف آن هم تامین نمی‌شود به عنوان مثال ما می‌توانیم با احداث پتروپالایشگاه‌ها کار‌هایی انجام دهیم که نه تنها نفت نفروشیم بلکه نفت منطقه را هم بخریم و به فرآورده تبدیل کنیم؛ پتروپالایشگاه‌ها نه تنها می‌توانند درآمد کشور را افزایش می‌دهند بلکه می‌توانند اشتغالزایی هم داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برنامه هفتم توسعه مطرح کرد: یک وقت است میخواهیم کشور را روزمره اداره کنیم یک وقت است میخواهیم کشور را جهش بدهیم در دولت قبل در ۸ سال رشد اقتصادی کشور صفر و منفی شد در برنامه هفتم توسعه و در پنج سال آینده اگر بخواهیم کشور را روزمره اداره کنیم به ما کمکی نمیکند.

وی افزود: باید حرکتی را داشته باشیم که رشد منفی و صفر هشت سال گذشته را جبران کنیم به همین دلیل در مصوبه سیاست‌های برنامه هفتم، رشد اقتصادی ۸ درصد تعریف شده است البته که برای رشد اقتصادی نیاز به مجموعه‌ای از کار داریم که با این روند بوروکراسی شکل نمی‌گیرد.

تعداد بازدید : 6



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصویب طرح شفافیت در مجلس عنوان کرد: یکی از انتظاراتی که از مجلس وجود دارد شفافیت است؛ البته مجلس قانون شفافیت را تصویب کرده و ما باید صادقانه این را بیان کنیم، اما این مصوبه در فرآیندی که باید تبدیل به قانون شود، ایراد‌هایی به آن گرفته شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در واکنش به سوال دانشجویان درباره طرح مولد سازی مطرح کرد: یکی از سیاست‌هایی که دولت‌ها باید داشته باشند و آن را به خوبی دنبال کنند این است که از دارایی‌های خود به بهترین شکل به نفع جامعه استفاده کنند، اما بحث این است که کسی دارایی‌هایی دارد، اما نمی‌تواند از آن به خوبی استفاده کند، نکته اصلی دغدغه دلسوزان این است که با مولدسازی دارایی‌ها به یغما نرود و تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود.

جلیلی: در مولد سازی نباید دارایی‌ها به یغما برود/ رشد اقتصادی در برنامه هفتم ۸ درصد تعریف شده است + فیلم

وی افزود: هپکو، هفته تپه و ماشین سازی از جمله شرکت‌هایی بودند که قرار بود مولدسازی شوند، اما دانشجویان معتقد بودند که با مولدسازی این شرکت‌ها به یغما رفتند؛ در یک محیط پرنشاط مانند دانشگاه می‌توان جلوی ترک فعل را گرفت دانشگاه می‌تواند بپرسد دارایی‌های کشور مانند درآمد‌های نفتی در چه جهتی هزینه می‌شوند.

سعید جلیلی درباره لزوم مولد سازی دارایی‌ها اظهار کرد: دارایی‌ها باید مولد باشند و زنجیره‌ای از تولید داشته باشند تا به بهترین شکل بتوان از آن‌ها استفاده کرد مثلا آیا در خوزستان نفت باید فقط تولید شود و یا ما آن را به فرآورده تبدیل کنیم تا هم خوزستان و هم کل کشور از آن نفع ببرند.

وی ادامه داد: من دو سه هفته پیش توفیق داشتم و به بوشهر و عسلویه رفتم این منطقه در گذشته یک منطقه بی آب و علف بود و مانند پالایشگاه خلیج فارس در شرایط تحریم احداث شد به همین دلیل است که می‌گوییم مولدسازی صحیح باید شکل بگیرد تا بتوان به رشد لازم رسید، باید بدانیم صحنه چیست و مانند پزشکی اول باید تشخیص درستی داشته باشیم تا بتوانیم تجویز درست را هم انجام دهیم.

جلیلی: در مولد سازی نباید دارایی‌ها به یغما برود/ رشد اقتصادی در برنامه هفتم ۸ درصد تعریف شده است + فیلم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فشار‌های خارجی در ۴۴ سال گذشته علیه ایران بیان کرد: در چند ماه اخیر چه می‌شود که از نخست وزیر استرالیا و کانادا تا رئیس جمهور آمریکا و فرانسه علیه ایران موضع می‌گیرند، در ۴۴ سال گذشته طرف مقابل ما چه کاری می‌توانست انجام دهد که انجام نداده؛ مثلا جنگ ۸ ساله، ترور ۱۷ هزار نفر از جمله روسای قوا، و فشار اقتصادی از جمله اقدامات دشمن بوده، اما آن‌ها همواره شکست خوردند، چون ایمان و اندیشه ملت ایران زمینه مقاومت را در آن‌ها به وجود آورده است.

جلیلی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید اگر مسمومیت‌ها کار خودتان نیست پس خیلی بی عرضه اید که نمی‌توانید امنیت دانش آموزان را تامین کنید، گفت: ما در طول تاریخ فکر کرده ایم که مساله ما ایران است، اما عده‌ای در جای دیگر نشسته اند برای ما تصمیم گرفته اند. وقتی فلان نخست وزیر به موضوع ایران می‌پردازد پس حتما نگرانی دارند، چون احساس می‌کنند یک هماورد تمدنی دارد شکل می‌گیرد، چون اندیشه‌ای پیدا شده که به زن احترام می‌گذارد.

تعداد بازدید : 4


وی اضافه کرد: وقتی صدام تا پشت خوزستان آمد شورای امنیت حاضر نبود یک قطعنامه بدهد و کسی که برای ما امروز اشک تمساح می‌ریزد در جنگ شهر‌های ما را بمباران شیمیایی می‌کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی درباره پیشرفت‌های حوزه زنان پس از انقلاب اظهار داشت: امروز تعداد هیات علمی‌های زن و سواد زنان بالا رفته است همچنین نرخ امید به زندگی زنان قبل از انقلاب ۵۵ سال بوده، اما امید به زندگی امروز ۲۳ سال افزایش یافته است؛ از این رو دشمن وقتی می‌بیند یک تمدن شکل گرفته علیه ما هجمه می‌کند؛ چرا دشمن متوجه دانش آموزان ما شده؟ جمهوری اسلامی هزاران مدرسه بعد از انقلاب درست کرده و کلی افتخارات علمی را توسط زنان به دست آورده، پس دشمن می‌خواهد این تصویر را خراب و مشوش کند.

تعداد بازدید : 2



وی افزود: دشمن می‌فهمد که یک هماورد تمدنی پیدا کرده به همین دلیل با اتفاقاتی مانند فوت مهسا امینی و مسمومیت دانش آموزان سعی می‌کند این هماورد تمدنی را مخدوش کند.


نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مقام شهید علی وردی بیان کرد: یازده ثانیه فیلم از لحظه شهادت شهید علی وردی بیرون آمده است و میبینید همان‌هایی که ادعای آزادی و مخالفت با شکنجه را دارند چکار می‌کنند؛ شهید علی وردی فقط اسمش آرمان نبود بلکه تمام وجودش آرمان بود.

تعداد بازدید : 1


سعید جلیلی درباره فعالیت‌های عنوان کرد: دولت سایه دولت سایه یک گفتمان است نه یک تشکیلات و حرکت عمومی است که نسبت به دولت مستقر صورت میگیرد و در جهت تکمیل اقدامات دولت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کمک به دولت سیزدهم در ارائه راهکار بیان کرد: ما مطالبی که در عرصه‌های مختلف بلد هستیم چه در تایید چه تصحیح و چه تکمیل سعی کرده ایم به این دولت منتقل کنیم همچنان که به دولت قبلی هم منتقل می‌کردیم، در دولت قبلی به توصیه‌های دولت سایه توجهی نمی‌شد، اما این دولت به توصیه‌ها توجه می‌کند البته که مهم نتیجه است.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده