تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۷
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۹۵۱۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کارخانه لاستیک بارز لرستان توسط شستا تأمین اعتبار می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت:با پیگیری‌های صورت گرفته کارخانه لاستیک بارز لرستان توسط شستا تأمین اعتبار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد خدابخشی با بیان اینکه ما هر اقدامی که بخواهیم در ارتباط با ایجاد اشتغال انجام دهیم قاعدتاً باید در راستای مطالعات آمایش سرزمینی باشد، اظهار داشت: طرح‌هایی که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند و طرح‌هایی که مبتنی بر مزیت‌های نسبی احصاء شده در سند آمایش سرزمینی است باید اجرا شوند که اجرای آن‌ها توسط دولت یا سازمان‌های توسعه‌ای، نهاد‌های عمومی غیردولتی یا توسط بخش خصوصی است.

وی افزود: آوردن دولت، سازمان‌های توسعه‌ای و نهاد‌های عمومی غیردولتی برای سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال در استانی مانند لرستان و شهرستان الیگودرز کار ساده‌ای نیست و به رایزنی‌های خیلی سنگین نیاز دارد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح‌ها توجیه دارند، ولی تصویب و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا با توجه به اینکه تقاضا‌ها در استان‌های مختلف زیاد و منابع محدود بوده، کار دشواری است.

وی افزود: در این مدت که در مجلس خادم مردم بودم تلاش کردیم طرح‌هایی را تعریف و آن‌ها را اجرا کنیم که یکی از طرح‌هایی که تعریف و توسط ایمیدرو اجرا شده، کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز است.

خدابخشی تصریح کرد: معدن و صنایع معدنی یکی از مزیت‌های نسبی استان به ویژه شهرستان الیگودرز است، این طرح به عنوان اولین کارخانه دولتی در شهرستان مصوب و کار عمرانی آن تقریباً به طور کامل انجام شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای راه‌اندازی این کارخانه باید ماشین آلات آن‌را وارد کنیم، شرکتی که طرف قرارداد بود به هر دلیلی نتوانست آن‌ها را وارد کند و در حال حاضر ایمیدرو از طریق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با شرکتی قرارداد بسته که این ماشین آلات را وارد کنند.

وی بیان کرد: ما در این فاصله زمانی با ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران رایزنی کردیم که فراخوان بدهد و نیرو‌های متخصص مورد نیاز را برای این کارخانه جذب و اگر نیاز بود آموزش بدهد تا ماشین‌آلات وارد شود.

خدابخشی تصریح کرد: کار دیگر ما تصویب کارخانه لاستیک بارز لرستان بود که توسط شستا تأمین اعتبار می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های قبل این شرکت حتی یک ریال در الیگودرز سرمایه‌گذاری نکرده بود، یک مگا پروژه است که مصوب شده و در شهرک صنعتی الیگودرز در حال اجراست، تملک زمین و ایجاد زیرساخت‌ها انجام و تأمین اعتبار آن بخش قابل توجهی از صندوق توسعه ملی مصوبه گرفتیم ۱۲۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی مورد نیاز برای وارد کردن ماشین آلات بود و بقیه منابعی که نیاز بود ۱۳۰۰ میلیارد تومان توسط شستا که بیشترین سهم را دارد و گروه توسعه ملی تأمین می‌شود که مجموعاً برای حدود ۴۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده