تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۹۴۸۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه گذاری هلدینگ شستا در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری و دارای توجیه اقتصادی در استان چهار محال و بختیاری برای اجرا به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) معرفی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: با توجه به مطالبه استان برای سرمایه گذاری شستا در این استان کمیته‌ای برای تشکیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در این استان را شناسایی می‌کند.
میرهاشم موسوی در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در این کمیته معاون اقتصادی استاندار، نماینده تامین اجتماعی و نماینده هلدینگ شستا هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.
وی افزود: با توجه به حجم زیاد بیمه شده و همچنین ظرفیت‌های بی شمار چهارمحال و بختیاری، بی شک حق این استان است که از سرمایه‌گذاری هلدینگ شستا برخوردار شود.
موسوی با بیان اینکه حکمرانی تامین اجتماعی مبتنی بر عدالت است، گفت: به دنبال آن درصدد حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی هستیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: با وجود اینکه این سازمان تاکنون خدمات زیادی ارائه کرده است، دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محور خود درصدد جبران کاستی‌های گذشته است و تلاش می‌کند خدمات خود را در مناطق محروم تقویت کند.
موسوی از اجرای ۱۳۳ طرح با ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور خبر داد و گفت: این اقدام در صورتی انجام گرفته که این سازمان با محدودیت منابع روبه رو است، اما خدمات رسانی متوقف نشده است.
وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های فعالیت خود خدمات قابل توجهی در بخش بهداشت، سلامت، درمان و رفاه عرضه کرده است به طوری که سن امید به زندگی از ۵۵ به ۷۵ سال افزایش یافته است.
وی به خدمات این سازمان در استان چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و گفت: در حوزه بیمه‌ای، حدود ۵۲ درصد جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد و ۳۰ درصد این جمعیت از یارانه‌های دولتی برخوردارند که نسبت به میانگین کشوری نزدیک به ۲ برابر است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در حوزه درمان نیز ساخت چهار مرکز درمانی در این استان مصوب شده که در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده