تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۰۲۳۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی:

ظرفیت تولید اسمی سیمان خزر رکورد زد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با بیان اینکه رکورد ظرفیت تولید اسمی شرکت سیمان خزر در سال گذشته زده شد، گفت: سال گذشته ظرفیت تولید۲ هزار تن در روز این شرکت به رقم چهارهزار تن رسید.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم بازیان روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با استاندار گیلان اظهار کرد: در زمان‌حاضر سالانه بیش از ۲ میلیون تن سیمان در کارخانه سیمان خزر از شرکت‌های مجموعه شستا در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه محصول سیمان خزر از طریق کشتیرانی خزر به روسیه صادر می‌شود، اضافه کرد: استاندارد‌های این محصول را در روسیه گرفته تا بر اساس آن عمل کنیم که این مهم به تجارت بین الملل کمک میکند و ارزآوری و تنوع محصول را نیز به همراه دارد.

بازیان خاطرنشان کرد: مجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا نزدیک به ۲۵۰ شرکت را در قالب شرکت‌های مدیریتی و غیرمدیریتی در ۱۷ رشته صنعت در بخش تولید کشور در گستره عظیم ایران اسلامی مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های شستا یکی از گروه‌های بزرگ تولیدی است که در حوزه اقتصاد کشور نزدیک به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را دارد، گفت: این مجموعه حدود ۲ تا چهار درصد صادرات در سالیان مختلف در بخش اقتصاد بین‌الملل را عهده‌دار بود.

بازیان اظهار کرد: مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در بخش تولیدات راهبردی کشور، چون دارو، پتروشیمی، مصالح ساختمانی از جمله سیمان، تیرآهن، میله گرد، ریل و نیز بخش‌های لاستیک، روغن و سولفات سدیم فعال هستند و محصولات آن راهبردی و در راستای نیاز داخل بوده و جنبه صادراتی و تجارت بین‌الملل هم دارد.

وی سیمان خزر، شرکت کاسیپن تامین در بخش دارویی، کشتیرانی خزر و چوکا فعال در تولید کاغذ، نئوپان و ورق‌های چند لایه را از مجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا در گیلان عنوان کرد و افزود: هر چهار مجموعه فعال در استان از واحد‌های راهبردی هستند.

بازیان با بیان اینکه افزایش ظرفیت‌های تولید مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا مورد توجه است، ادامه داد: خط تولید سرنگ از پیش پرشده (پریفیلد) و خطوط آمپول شرکت کاسپین تامین امروز در شرکت کاسپین دارو در رشت افتتاح شد که محصولات آن استراتژیک و در تامین نیاز داخلی نقش‌آفرین است. خطوط تولید سرنگ پریفیلد و آمپول در شرکت دارویی تامین رشت بهره‌برداری شد

وی با اشاره به فعالیت شرکت چوکا از مجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گیلان و برخی از مشکلات ایجاد شده از گذشته برای این شرکت افزود: تصمیماتی مبنی بر جدایی بخشی از این شرکت که باید تولید چوب و آخال به عنوان مواد اولیه می‌داشت گرفته شد که این مهم دچار اختلالاتی در تامین مواد اولیه گردید که در زمان حاضر از خارج کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا با اشاره به دیدار خود با استاندار گیلان اظهار کرد: در این دیدار استاندار قول پی‌گیری موضوع برای حل مشکل را دادند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده