تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۲۲۱۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت‌گذاری دستوری، سرمایه‌گذاران را از آینده نامطمئن می‌کند

‌می‌متالز - امیر یوسفی، رئیس اتاق گرگان با اشاره به اینکه قیمت محصولات کشاورزی همچنان با حد مطلوب فاصله دارد، گفت: یکی از مسائل و مشکلات بخش خصوصی، بحث قیمت‌گذاری دستوری است که باعث می‌شود سرمایه‌گذار از آینده مطمئن نباشد.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: با توجه به رسالت اتاق بازرگانی، تمام اهداف ما این است که بتوانیم در رابطه با رفع مشکلات بخش‌خصوصی تلاش کنیم. در استان ۷۰۰‌هزار ترکمن داریم که انتظار دارند ما بتوانیم روابط با ترکمنستان را گسترش دهیم.

امیر یوسفی در هفتاد و سومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان گلستان، افزود: یکی از مسائل و مشکلاتی که در بخش‌خصوصی داریم بحث قیمت‌گذاری دستوری است که باعث می‌شود سرمایه‌گذار از آینده مطمئن نباشد.

وی ادامه‌داد: استان گلستان همیشه تامین کننده امنیت غذایی کشور بوده‌است. ما با توجه به این موضوع، همیشه در دولت‌های گذشته به دولت یارانه می‌دادیم. یکی از دلایل عقب ماندگی استان، همین موضوع است. وی اظهار کرد: خوشبختانه در این دولت با توجه به نگاه و رویکردی که به بخش کشاورزی حاکم است، باعث واقعی‌شدن قیمت‌ها شده، ولی بازهم با حد مطلوب فاصله زیادی داریم. یوسفی بیان کرد: اگر می‌خواهیم که از تولید حمایت کنیم یکی از نکات این است که به سمت واقعی‌شدن قیمت‌ها برویم. یوسفی گفت: یکی از مطالبات اتصال خط راه‌آهن اینچه‌برون به شاهرود است که زحمات زیادی کشیده شده تا هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد، زیرا می‌تواند مزایای زیادی برای استان و کشور داشته‌باشد.

محسن کوشش تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: بانک‌ها از هر کرانه‌ای یک تیر به سوی بخش‌خصوصی پرتاب می‌کنند که دولت و مجلس با آن مخالف هستند و مجلس باید جلوی این روند را بگیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده