تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۴۴۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکنش مدیر تامین اجتماعی به تحقیق و تفحص

‌می‌متالز - مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به سوالاتی پیرامون تحقیق و تفحص از شستا توضیحاتی داد.

به گزارش می‌متالز، واکنش مدیر تامین اجتماعی به تحقیق و تفحص چیست؟

میرهاشم موسوی در حاشیه نشست امضای تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد درباره تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شستا گفت: احساس می‌کنم امروز مهمترین وظیفه ما در حوزه‌های اقتصادی علاوه بر افزایش ارزش دارایی‌ها از طریق افزایش نرخ بازدهی دارایی‌ها باید در تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها متمرکز شود.

وی افزود: علاوه بر آن کوتاه کردن دست‌های ناپاک، جریانات، گروه‌ها، باند‌ها و هرآنچه که به عنوان تعرض به این اموال و حق‌الناس مطرح است برای ما در اولویت است؛ فلذا هر نهاد نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی که بخواهند در این زمینه به شکل جدی و واقعی وارد شده و به سازمان کمک کنند قطعا ما نه تنها استقبال می‌کنیم بلکه فرش قرمز هم برایشان پهن می‌کنیم و این را کمک به خودمان می‌دانیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از شستا را کمک به تحقق ماموریت و سالم‌سازی محیط در بخش‌های اقتصادی قلمداد می‌کنیم اظهار کرد: نمایندگان مجلس حتی قبل از طرح این مسئله، با بنده صحبت کرده بودند و بنده گفتم ما صد در صد موافق هستیم. البته می‌گفتند طرح مربوط به دولت قبلی بود، اما بنده استقبال کردم و گفتم حتی برای وضعیت کنونی و تا به امروز هم این کار را بکنید که بسیار به ما کمک می‌کند.

موسوی تاکید کرد: ما مجموعه بسیار گسترده‌ای هستیم؛ در شرکت‌های زیرمجموعه بالغ بر ۲۰۰ شرکت کار می‌کنند و لازم است شبکه‌های نظارتی را بیش از پیش تقویت کرده و از فرصت‌های خارج سازمانی و شبکه‌های نظارتی، نهاد‌های نظارتی و مجلس هم کمک بخواهیم که به کمک ما بیایند و بتوانیم در این وضعیت اختلالاتی که در زمینه‌های اقتصادی فراهم شده را با کمک این افراد از بین ببریم.

تفحص از سازمان تامین اجتماعی یا شستا

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه همه محور‌های تحقیق و تفحص، اقتصادی نبود و به نظر می‌رسید بیشتر تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی است تا شستا؟ گفت: برای ما فرقی نمی‌کند، شستا و تامین اجتماعی هر دو با هم یکی هستند. ما شرکت‌های غیرشستایی هم داریم که زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند.

موسوی با بیان اینکه باید فرایند‌ها را احصا کنیم و اگر لازم است ریل‌گذاری جدیدی انجام دهیم اظهار کرد: این فرصت فراهم شده و تحقیق و تفحص و نظارت ابزار‌هایی هستند که شرایط سازمانی را به نقطه مطلوب می‌رسانند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه پیرامون چگونگی افزایش بازدهی شرکت‌های زیرمجموعه شستا نیز گفت: مهمترین مسئله در افزایش نرخ بازدهی دارایی‌ها این است که تحلیلی از وضعیت موجود در بخش‌های مختلف داشته باشیم و مطابق با ظرفیت موجود در زمینه افزایش تولید و افزایش سود هدف‌گذاری کنیم.

وی افزود: دو شاخص عمده مدنظر داریم؛ افزایش تولید و افزایش سود. در شاخص‌های سال ۱۴۰۰ رشد خوبی داشته‌ایم. ما به بخش‌های مختلف و هولدینگ‌های تخصصی ورود مستقیم خواهیم داشت و برنامه‌ها و راهبردهایشان را بررسی می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در بخش اقتصادی و در فروش تجمیعی رشد بیش از ۷۲ درصدی را تجربه کرده‌ایم و فروش تجمیعی حوزه اقتصادی ما ۱۶۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است گفت: در حوزه افزایش سود هم حدود ۴۵ درصد رشد را شاهدیم که رشد خوبی بوده است؛ البته ظرفیت ما بیش از اینهاست. سهمی که در جی دی پی به لحاظ کلیت فعالیت‌های تخصصی داریم سهم بزرگی است، اما خروجی ما به اندازه آن سهم نیست و بخش‌های مختلف را در هولدینگ‌های تخصصی در دست بررسی داریم.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده