تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۵۰۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شستا در اولین روز بازگشایی؛ حقیقی‌ها گل کاشتند/ عملکرد عجیب حقوقی‌ها

‌می‌متالز - شستا به عنوان پر تراکنش‌ترین نماد بورسی امروز، با یک هزار و ۵۵۳ واحد اثر منفی در بازار، عامل اصلی قرمزی شاخص کل بود.

به گزارش می‌متالز، امروز بازگشایی نماد شستا بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیزم حراج آماده معامله شد. در ابتدا شستا روی قیمت ۹۰۰ ریال مچ شد و بر روی تابلوی بازار دوم بورس آمد.
سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا» با افزایش سرمایه بیش از ۱۰۵۲ درصدی، رکورد بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بازار سرمایه ایران را از آن خود دارد.


عملکرد شستا در اولین روز گشایش


شستا امروز بدون دامنه نوسان و با قیمت ۹۲۸ ریال بازگشایی شد. نتیجه این شروع مجدد کاهشی ۲.۳۲ درصدی بود.
شستا به عنوان پر تراکنش‌ترین نماد بورسی امروز، با یک هزار و ۵۵۳ واحد اثر منفی در بازار، عامل اصلی قرمزی شاخص کل بود.

خبر افزایش سرمایه شستا در ۲۹ آذر سال جاری آغازگر روند صعودی این نماد بود و قیمت آن تا ۱۱ هزار و ۳۲۰ ریال نیز افزایش یافت. پس از چند روز معاملاتی مثبت در ۸ بهمن با قیمت ۱۱ هزار ریال برای مجمع افزایش سرمایه بسته شد.

شستا در اولین روز بازگشایی؛ حقیقی‌ها گل کاشتند/ عملکرد عجیب حقوقی‌ها

حقیقی‌ها چقدر شستا خریدند؟


حقیقی‌ها یک هزار و ۹۱۱ میلیارد برگ سهام (برابر با ۹۱.۱ درصد) شستا را خریدند و یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون برگه سهم برابر با ۶۵.۷ درصد از سهام این غول بورسی را فروختند.


حقوقی‌ها چقدر سهم خریدند؟


این در حالی است که سهامداران حقوقی شستا هیچ حمایتی از این سهم نکردند و تنها حدود ۱۸۹ میلیون برگه سهم (۸.۶ درصد) از سهام این غول بورسی را خریدند و در کمال تعجب با فروش بیش از ۷۱۶ میلیون سهم برابر با ۳۴.۲ درصد از سهام شستا تاثیر منفی در شاخص را رقم زدند.

سهام شستا ۲۴ هزار و ۳۵۰ مرتبه با حجم معاملاتی بیش از ۲ میلیارد ریال معامله شد.

شستا در اولین روز بازگشایی؛ حقیقی‌ها گل کاشتند/ عملکرد عجیب حقوقی‌ها

بازگشایی نماد معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی شستا با نماد «هشستا ۱۰۳»


نماد معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (هشستا۱۰۳) با توجه به بازگشایی نماد اصلی در بازار نقد (شستا) آماده انجام معامله است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده