تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۹۲۲۰۱
قطعه اول بزرگراه خواجه-ورزقان با تأمین مالی شرکت مس افتتاح شد؛

قدردانی استاندار آذربایجان شرقی از اهتمام مدیران شرکت مس در اتمام پروژه

‌می‌متالز - باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه-ورزقان به طول ۱۳ کیلومتر و ۵۴۰ متر با حضور مقامات استانی و شهرستان‌های ورزقان و هریس مورد بهره‌برداری گرفت.

به گزارش می‌متالز، در این آیین خرم استاندار آذربایجان شرقی، دهقانی و محرم‌زاده نمایندگان مردم شریف ورزقان و خاروانا و اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، علیزاده مدیرکل راهداری و پایانه‌های استان، نعمتی و جلیل‌وند فرمانداران ورزقان و هریس و عباس‌زاده مدیر مجتمع مس سونگون و جمعی از مسوولین راهنمایی و رانندگی استان حضور داشتند.

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه- ورزقان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم هیچ طرحی را شروع نمی‌کند که مشمول مرور زمان شود، گفت: در سایه اهتمام و توجه ویژه دولت و بعد از سفر استانی رئیس جمهور طرح‌های نیمه‌تمام استان به ویژه در حوزه راه، به صورت جدی پیگیری و تکمیل می‌شود.

خرم گفت: این طرح ازجمله طرح‌های نیمه‌تمام استان بود که با پیگیری نمایندگان منطقه در مجلس و مسوولان دولتی و تامین منابع ملی از سوی شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون پیشرفت خوبی داشته است که جا دارد از دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و دکتر عباس زاده مدیر مجتمع مس سونگون که واقعا از مدیران جهادی هستند تقدیر و تشکر کنم.

خرم گفت: تلفات جاده‌ای استان بالاست و باید تلاش کنیم با احداث راه‌های جدید، سفر امن و مطمئن را برای مردم ممکن کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به همدلی و انسجام مردم منطقه، گفت: برخی از طرح‌هایی که از گذشته آغاز شده نواقصی دارند که باعث ناراحتی و نارضایتی مردم شده و باید تلاش کنیم تا این نواقص برطرف شود.

بر اساس این گزارش، بهره برداری از این بزرگراه که موجب افزایش سرعت حمل و نقل، کاهش تصادفات و گسترش تعاملات اقتصادی منطقه شده است بار‌ها مورد تقدیر مسوولان استانی و کشوری شده است.

شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای برنامه‌ریزی استراتژیک در جهت توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منطقه، تکمیل این بزرگراه را جزو اولویت‌های اصلی خود دانسته و با تأمین اعتبار مالی آن در به سرانجام رسیدن این پروژه، نقش کلیدی خود را در منطقه ایفا می‌کند.

طبق این گزارش، بزرگراه خواجه-ورزقان به لحاظ موقعیت استراتژیک در منطقه و ادامه این مسیر تا نوردوز به‌عنوان کریدور بین‌المللی و راه دسترسی و اتصال استان به اوراسیا و کشور‌های اروپایی حائز اهمیت است.

برای بهره‌برداری از باند رفت قطعه اول، عملیات خاکبرداری ۲.۴۵۵.۰۰۰ متر مکعبی، ۲۵۹ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۴۲ هزار تن آسفالت انجام پذیرفته است.

یادآور می‌شود سایر قطعات این بزرگراه (۲، ۳ و ۴) این بزرگراه که با حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران و در راستای مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت احداث شده است، طی دو سال گذشته ازسوی این شرکت مورد بهره‌براری قرار گرفته است.

منبع: معدن نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده