تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۹
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۰۵۳۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

این هفته در دیدار با مردم مطرح می‌کند؛ خبر‌های خوش رئیس جمهور و پاسخ به مطالبه چند دهه‌ای آذربایجانی‌ها

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رئیس جمهور مطالبه چند دهه‌ای آذربایجانی‌ها را پاسخ داد، گفت: رئیس جمهور خبر‌های خوشی درباره مس سونگون در دیدار عمومی مردمی خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، عابدین خرم امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی، پنجمین مقصد رئیس محترم جمهور در دور دوم سفر‌های استانی است، اظهار کرد: حق مردم استان و جایگاه آن برای برخورداری از دستاورد‌های مجتمع مس سونگون خیلی بالاست.

وی اضافه کرد: همه باید دست به دست دهیم تا با یک نگاه و برنامه ریزی علمی، مسأله مس را در استان پیش ببریم.

خرم با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری‌های انجام شده در مجتمع مس سونگون در دولت سیزدهم اضافه کرد: ارزش افزوده مس سونگون در دولت قبلی ۲ درصد بود که این رقم باید به هشت درصد برسد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مس سونگون پیشران اقتصادی آذربایجان شرقی خواهد بود، تصریح کرد: رئیس جمهور خبر‌های خوشی درباره مس سونگون در دیدار عمومی مردمی خواهد داد.

وی افزود: دیدار مردمی پنجشنبه این هفته مهم‌ترین برنامه سفر آقای رئیس جمهور به استان است.

خرم با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور خط آهن بستان آباد- تبریز به طور کامل به بهره برداری می‌رسد، گفت: پس از افتتاح این طرح بلیط فروشی آغاز می‌شود.

وی افزود: عملیات اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز پس از سفر رئیس جمهور به جد دنبال می‌شود.

تعداد بازدید : 2

رئیس جمهور در خرداد ۱۴۰۱ در سفر به آذربایجان شرقی و در جریان بازدید از مس سونگون و با حضور در جمع کارگران آن به عنوان بزرگترین معدن شمال غرب کشور در جریان مشکلات معدن و مطالبات کارگران قرار گرفت و همچنین با حضور در کارخانه تولید مس سونگون از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید و دستور تشکیل شرکت مس آذربایجان را صادر کرد، شرکتی که با وجود پیگیری‌های متعدد چندین ساله در این زمینه تا امروز سنگ اندازی و مقاومت‌های پیدا و پنهانی در مسیر شکل گیری آن صورت گرفته است.

معدنی که انتفاع مردم منطقه آذربایجان شرقی از درآمد‌های سرشار آن در دیار زرخیز آذربایجان یکی و شاید مهمترین مطالبه در جریان سفر استانی رئیس دولت سیزدهم محسوب می‌شد و عزیمت بلافاصله آیت الله رئیسی در خرداد سال ۱۴۰۱ به این منطقه نیز نشان از به رسمیت شناخته شدن این مطالبه بحق از سوی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده