تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۸۸۰۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار آذربایجان شرقی:

بهره‌برداران معادن غیرفعال آذربایجان شرقی سلب صلاحیت می‌شوند

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بهره‌برداران معادن غیرفعال، سلب صلاحیت می‌شوند، گفت: مزایده‌های واگذاری معادن استمرار می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، عابدین خرم صبح شنبه در جلسه شورای معادن استان، افزود: اجازه نمی‌دهیم که افرادی بدون اینکه فعالیتی انجام دهند، معادن را در اختیار داشته باشند و اگر چنین افرادی به تعهدات قانونی و تکالیف خود عمل نکنند خلع ید خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ایفای تعهدات قانونی معادن، گفت: معادنی که بیش از ۵ سال در اختیار اشخاص بوده و بدون فعالیت یا با فعالیت کم‌اثر برای جلوگیری از ابطال پروانه باشند، با تصویب شورای معادن استان برای سلب صلاحیت بهره‌برداران آن‌ها اقدام می‌شود.

خرّم در همین راستا به وضعیت نابسامان معادن طلا در استان اشاره کرد و گفت: ضعف مدیریت و عدم برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه در این معادن مشهود است و اگر این معادن خود را با چارچوب‌های قانونی تطبیق ندهند با جدیت برای سلب صلاحیت آن‌ها اقدام خواهد شد تا افراد یا شرکت‌های صاحب صلاحیت بتوانند این معادن را اداره کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تأثیر معادن در رشد و شکوفایی اقتصادی استان، بر استمرار برگزاری مزایده‌های واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی تاکید کرد.

وی درخصوص اخذ یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت‌های ناشی از فعالیت‌های معدنی نیز گفت: در محاسبه این مبلغ برای معادن، کار کارشناسی، دقیق و عادلانه صورت گیرد تا حق هیچ بهره‌برداری در استان ضایع نشود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده