تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۶۱۸۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سهم ۲۳ هزار میلیاردتومانی آذربایجان شرقی از سفر رئیس جمهور/ انجام مراحل استقلال شرکت مس آذربایجان

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان شرقی سفر رئیس جمهور به استان را کوتاه، کاربردی و توام با تصمیمات راهبردی برای استان توصیف کرد و گفت: موضوع استقلال شرکت مس آذربایجان مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفته و در حال طی مراحل لازم است.

به گزارش می‌متالز، عابدین خرم در جمع خبرنگاران به تشریح دستاورد‌های سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت و اظهار کرد: مقدمات و تمهیدات لازم برای این سفر از سه ماه پیش توسط مسوولان استان در سطوح مختلف تدارک دیده شده بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بعد از بررسی‌های مختلف پروژه‌ها و طرح‌ها، نتایج به معاون اجرایی رئیس‌جمهور ارجاع داده شد و پس از آن مدیران ارشد استان در دو جلسه در تهران حضور یافتند تا در جلسه سوم طرح‌ها و برنامه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته بودند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به تصویب نهایی برسند.

خرم افزود: سرفصل‌های برنامه‌ها و اعتبارات نیز در نهایت روز پنجشنبه ۱۱ خردادماه همزمان با سفر رئیس جمهور به تصویب رسید.

سهم ۲۳ هزار میلیاردتومانی آذربایجان شرقی از سفر رئیس جمهور/ انجام مراحل استقلال شرکت مس آذربایجان


استاندار آذربایجان شرقی مهمترین بخش تخصیص اعتبارات و طرح‌ها مربوط به وزارت نیرو اعلام و اضافه کرد: مبالغ نسبتا بالایی در حوزه‌هایی مثل آب شرب، کشاورزی و صنعت، فاضلاب و تامین انرژی تخصیص یافت.

وی ابراز داشت: سایر سرفصل‌های اعتباری مربوط به حوزه‌های راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، علوم و تحقیقات، علوم پزشکی، میراث فرهنگی و گردشگری، اشتغال، تولید و تجارت و رفع محرومیت هستند.

خرم مجموع اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و سهم وزارتخانه‌های سفر ریاست جمهوری به استان را ۲۳ هزار میلیارد تومان و تسهیلات بانکی مصوب استان را نیز ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: در واقع مجموع اعتبارات تخصیص یافته سفر ریاست جمهوری در استان برای دو سال و تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ رقم ۴۱ همت است که تصویب و ابلاغ شد.

سهم ۲۳ هزار میلیاردتومانی آذربایجان شرقی از سفر رئیس جمهور/ انجام مراحل استقلال شرکت مس آذربایجان


این مسوول در ادامه، تامین زمین برای ۴۰ هزار واحد مسکونی در سال، تعیین تکلیف صنایع کوچک و متوسط مستقر در منطقه کجاآباد، ۶ خطه کردم آزادراه شهید کسائی، تکمیل آزادراه زنجان- تبریز، اختصاص اعتبار برای همکاری‌های شانگ‌های چین و تبریز و احداث شهرک دانش بنیان آذربایجان شرقی در قالب برنامه ۲۵ ساله کشور و ... را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی سفر رئیس جمهور به استان را کوتاه، کاربردی و توام با تصمیمات راهبردی برای استان توصیف کرد و افزود: ایشان شخصا از معادن مس و طلای استان بازدید کردند و مقرر شد برای توسعه مس سونگون ظرفیت کارخانه تولید کاتد از ۲۰۰ هزار تن در سال به ۴۰۰ هزار تن و ظرفیت کارخانه ذوب از تولید ۲۵۰ هزار تن کنسانتره در سال به یک میلیون تن افزایش یابد.

وی همچنین به تکمیل زنجیره صنایع مس و ایجاد شهرک صنعتی مس اشاره و اضافه کرد: موضوع استقلال شرکت مس آذربایجان مورد موافقت رئیس‌جمهور قرار گرفته و در حال طی مراحل لازم است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده