تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۶۲۳۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار آذربایجان شرقی:

عقب‌ماندگی‌های بخش معدن و کشاورزی جبران می‌شود

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش‌های کشاوزی و معدن از فرصت‌های بی‌بدیل پیشرفت استان به شمار می‌روند و عقب‌ماندگی این بخش‌ها با برنامه‌ریزی مدون مسوولان استانی جبران می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عابدین خرّم در همایش «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پیشرفت هشترود»، افزود: کشاورزی و صنایع پایین‌دستی آن یکی از مهم‌ترین فرصت‌های استان و هشترود به شمار می‌رود و می‌تواند ایجاد امنیت غذایی را به عنوان یکی از اساسی‌ترین عوامل استقلال کشور تامین کند.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان در گذشته به خوبی مورد توجه قرار نگرفته، بیان کرد: ارزش افزوده کشاورزی استان از بعضی از استان‌های کم‌آب نیز کمتر و حدود هفت درصد است؛ اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این درصد قابل افزایش بوده و ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در سه سال آینده به بالای ۳۰ درصد خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اظهار داشت: مسوولان استانی اکنون از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند و طی هفت ماه گذشته استان در جذب سرمایه بخش خصوصی بویژه در حوزه صنعت گام‌های بزرگی برداشته است.


خرّم همچنین به ظرفیت بزرگ استان در بخش معدن اشاره و خام فروشی را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: ارزش افزوده بخش معدن هم در استان بسیار پایین و حدود ۲ درصد است و برای افزایش این سهم نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به ظرفیت عظیم معدن در سطح استان واقف است، گفت: شورای معدن باید شهر به شهر در استان تشکیل شود و فعالان بخش معدن به میدان بیایند.

استاندار آذربایجان شرقی، سرمایه‌گذاران را به آب روان تشبیه کرد که اگر مشکلات پیش‌روی آن برطرف نشود، مسیر دیگری را انتخاب می‌کند.

وی افزود: اکنون بخش قابل توجهی از وقت مسوولان برای تشکیل جلسه با سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات آنان به صورت چهره به چهره اختصاص یافته است.

خرّم، توسعه را محصول شناسایی فرصت‌ها خواند و ادامه داد: مدیران استان اکنون برای تحقق آن آمادگی کامل دارند و روز‌های خوشی در زمینه توسعه استان پیش رو است.

وی همچنین شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها را عامل خلق فرصت‌های جدید عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی و استقبال از سرمایه‌گذاران مدنظر است.

خرّم به اهمیت کسب و کار‌های دانش‌بنیان هم اشاره و خاطرنشان کرد: کسب‌وکار دانش‌بنیان می‌تواند اشتغال و تولید را پایدارتر کند و استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند نیرو‌های متخصص را در سرزمین خودشان حفظ کند.

وی تاکید کرد: هر کسی که در یک نقطه از استان به دنبال سرمایه‌گذاری باشد، همه بخش‌های دولتی موظفند تا با تمام اختیارات قانونی و ویژه به او کمک کنند.

خرّم به سرمایه‌گذاران وعده داد که مسائل مربوط به زیرساخت‌ها و حامل‌های انرژی در سایه پیگیری‌ها و در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه حل شود.

استاندار آذربابجان شرقی در ادامه به اهمیت تکمیل پایاب سد سهند هشترود اشاره کرد و گفت: کل پایاب سد سهند تا شهریور سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل آب شرب و صنعتی هشترود نیز برطرف می‌شود.

وی به ظرفیت گردشگری هشترود نیز اشاره و بیان کرد: واحد‌های کوچک برای تولید صنایع دستی می‌تواند در این شهرستان با سرمایه‌های اندک راه‌اندازی شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده