تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۶۰۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم رفع موانع توسعه صنعت و معدن آذربایجان شرقی

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش صنعت استان می‌تواند بیشتر از وضع فعلی در اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشد که این امر نیازمند یک تصمیم راهبردی در حوزه قانون‌گذاری است.

به گزارش می‌متالز، عابدین خرّم در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح‌های توسعه صنایع معدنی و مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی استان در تبریز با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعتی در استان فراهم است، افزود: متأسفانه ما دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی هستیم و به‌رغم آن‌که بخش خصوصی استان بسیار فعال بوده و سهم عمده‌ای از توسعه اقتصادی استان را عهده‌دار شده، بخش دولتی به وظایف خود در این خصوص به‌طور کامل عمل نکرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن نیز برخی از موانع قانونی، توسعه این بخش را متوقف کرده است، افزود: ظرفیت‌های استان در حوزه معدن می‌تواند کشور را متحول کند، اما در حال حاضر معادن ما خام‌فروشی می‌شود و توسعه معدنی به یکی از مشکلات اساسی استان تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی مدیریت استان برای رفع موانع و حل مشکلات موجود در مسیر توسعه صنعتی و معدنی، از نمایندگان مجلس خواست تا با رفع موانع قانونی، کمک‌حال مدیریت اجرایی در حل مشکلات باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: خوشبختانه این استان استعداد‌های بالایی دارد و حمایت‌های دولت و مجلس برای شکوفایی این ظرفیت‌ها، باید به‌شکل عملیاتی انجام شود.

عزت‌الله اکبری با تأکید بر جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی در روند عمران و آبادانی کشور، گفت: دولت سیزدهم در این زمینه کاملاً پای کار است و مجلس هم برای کمک به این دولت آمادگی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده