تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۶۱۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معرفی ظرفیت‌های صنایع استان بوشهر جهت تبادل تجارت با کشورآفریقای جنوبی

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های صنایع استان را در همه زمینه‌ها نظیرنفت و گاز و صنایع آبزیان و خرما و فرآوری و معدنی به نحو مطلوب جهت تبادل تجارت با کشورآفریقای جنوبی معرفی نمائیم تا در آینده با شناخت بیشترمنجر به انعقاد یک سری توافق نامه و تعهدنامه گردد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی درحاشیه بازدید سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران به کارخانه سیمان دشتستان افزود: یکی از حوزه‌هایی که مورد استقبال و علاقمندی سفیر آفریقای جنوبی قرارگرفته، صنایع سیمان دشتستان بود و از نزدیک در جریان فرآیند تولید و شناخت لازم از نحوه فعالیت سیمان دشتستان بدست آورد.

در ادامه فرماندار دشتستان تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در شهرستان دشتستان که مورد بحث قرار گرفت خرمای با کیفیت این شهرستان بود که می‌تواند خرمای افریقای جنوبی را نیز تامین کند.

احمد بنافی بیان داشت: ظرفیت تولید خرما در استان بوشهر ۱۶۰ هزار تن در سال است که ما آمادگی صادر کردن بخش زیادی از آن را به کشور‌های هدف داریم که می‌توان مقصد صادرات خرمای دشتستان افریقای جنوبی باشد.

مدیرعامل صنایع سیمان دشتستان اظهار داشت: هلدینگ سیمان دشتستان سه شرکت زیرمجموعه خود دارد یک سیمان‌مند دشتی، شرکت بازرگانی در حوزه کار‌های پیمانکاری و شرکت حمل و نقل کالا است.

ایرج موسوی افزود: ظرفیت تولید شرکت سیمان دشتستان و‌مند دشتی هر کدام یک میلیون تن درسال است.

وی کشور‌های افغانستان و پاکستان در شرق کشور، روسیه در شمال، عراق در غرب و کویت، قطر و امارات و مقدار کمی هم چین، بنگلادش، موزامبیک، تانزانیا و غنا را مقصد سیمان کشور عنوان کرد.

موسوی اضافه کرد: کویت و قطر بیشترین مقصد صادرات سیمان دشتستان است که آمادگی صدور سیمان به آفریقای جنوبی را داریم.

مدیرعامل سیمان دشتستان گفت: در زمینه قطعات بخش زیادی از آن بومی سازی شده و علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی آمادگی صادرات آن هم داریم.

موسوی بیان داشت: در زمینه دانش فنی نیز مهندسین ما آمادگی خوبی برای انتقال آن به کشور آفریقای جنوبی را داریم همچنین در زمینه ساخت کارخانه نیز می‌توانیم در کشور مورد نظر همکاری داشته باشیم.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده