تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۶۱۲۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

مالکیت تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و ماشین سازی به شرکت‌های مس استان انتقال یابد

‌می‌متالز - رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال سریع مالکیت تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و ماشین سازی به شرکت‌های مس مستقر در استان از مطالبات مردم و مسوولان استان است.

به گزارش می‌متالز، محمدحسین فرهنگی، روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با حضور رییس جمهور افزود: در یکی از استان‌های کشور چهار تیم شامل ۲ تیم در لیگ برتر و ۲ تیم در لیگ دسته یک، توسط معادن این استان اداره می‌شوند.

وی یادآوری کرد: آذربایجان شرقی از نظر ذخایر معدنی رتبه اول و از نظر استحصال رتبه سوم کشور را به خود داده است در حالی که مردم این استان با مشکلات مختلفی مواجه هستند.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات عموم مردم در ساماندهی و تامین اقلام مورد نیاز و ضروری آن‌ها خواستار پاسخگویی به انتظار بازنشستگان تامین اجتماعی برای تسریع در اعمال تغییرات حقوق و مزایای آن‌ها شد.

فرهنگی، با بیان اینکه بیشتر شهرستان‌های استان با مشکل آب و راه مواجه هستند، ادامه داد: تسریع در تکمیل اجرای خط ریلی تبریز - میانه علاوه بر راه اندازی تا ایستگاه خاوران از دیگر مطالبات مردم استان بوده و لازم است این خط تا ایستگاه راه آهن فعلی در دستور کار مجریان و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به دستور رییس جمهور برای استقلال مس آذربایجان و مس سونگون، اظهار داشت: این موضوع در عمل و اجرا با موانعی مواجه است بنابراین صدور دستور یا تصویب مصوبه در هیات دولت برای رفع سریع این موانع ضروری است.

فرهنگی، تسریع در اجرای خط انتقال آب از ارس، تسریع در اجرای آزادراه تبریز - بازرگان، احیای دریاچه ارومیه، مطالعه و اجرای خط ریلی قطار سریع السیر تبریز - میانه - تهران، احداث خط ریلی تبریز - بستان آباد - سراب - اردبیل، اجرای مسیر ریلی تبریز - مرند - جلفا - چشم ثریا - پارس، مطالعه احداث آزادراه و خط ریلی تبریز - باکو، تسریع در تکمیل آزادراه تبریز - اسپیران - خاروانا - نوردوز و تسریع در اجرای آزادراه ارومیه - ایلخچی - تبریز - آزادراه تبریز - تهران را از دیگر مطالبات مردم و مسوولان از دولت اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده