تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۰۸۱۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:

صنعت مس برای استان از اهمیت ویژه برخوردار است

‌می‌متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۴.۹ درصد و هم ردیف با متوسط کشور بوده است که آثار آن به تدریج مشخص می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد فرشکاران در شورای اداری مراغه، اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی استان در سال گذشته ۴.۹ درصد و هم ردیف با متوسط کشور بوده است که آثار آن به تدریج مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: این رشد اقتصادی نشان می‌دهد که سرانه درآمدی استان به متوسط سرانه درآمدی کشور نزدیکتر می‌شود و به نوبه خود روی رفاه عمومی استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: سفر اول رئیس جمهور به استان ۲۲.۷ همت اعتبار و ۱۸۸ مصوبه به ارمغان آورد که ۴۴ مصوبه از این تعداد به موضوع‌های کسب مجوز و ۱۴۴ مصوبه به تکمیل طرح‌های بالای ۱۶ سال مربوط بود.

فرشکاران با اشاره به اینکه در سال گذشته به واسطه تلاش و پیگیری استاندار آذربایجان‌شرقی، بودجه استان از برنامه و بودجه بیش از ۱۰۰ درصد جذب شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز به دنبال جذب حداکثری اعتبارات هستیم تا بخش دیگری از پروژه‌ها تکمیل شود.

وی با اشاره به برخی دیگر از آثار سفر‌های استانی بیان کرد: تسهیل امور، تجمیع منابع، توان‌افزایی و نشان دادن اهمیت طرح‌ها به تصمیم‌گیران کشوری از جمله این برکت‌هاست و از دیگر مزیت‌ها نیز می‌توان به جذب اعتبارات ملّی با حضور وزرا اشاره کرد.

وی به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۲۲۰ همت تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف منعقد شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها به حوزه مس مربوط است.

فرشکاران اضافه کرد: صنعت مس برای استان از اهمیت ویژه برخوردار است و در فاصله دو سفر رئیس جمهور به استان، فرآیند‌های اداری استقلال مس آذربایجان طی شد که توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی آن را در پی خواهد داشت و تاثیر اقتصادی خودش را در استان نشان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده