تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۴۷۶۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اهداف تولید مس آنگلو آمریکن در سال ۲۰۲۲

‌می‌متالز - آنگلو آمریکن اعلام کرد انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ بین ۶۸۰ هزار تا ۷۶۰ هزار تن مس تولید کند، زیرا معدن عظیم Quellaveco در پرو قرار است در اواسط امسال تولید کنسانتره مس را آغاز کند.

به گزارش می‌متالز، این شرکت که در طول سه ماهه آخر سال گذشته شاهد کاهش تولید مس بود، علیرغم چالش‌های جاری آب ناشی از شرایط خشکسالی شدید، عمدتاً در شیلی، سال ۲۰۲۱ را با تولید کل مس ۶۴۷ هزار تنی مطابق با ارقام ثبت شده در سال ۲۰۲۰ به پایان رساند.

آنگلو آمریکن گفته که اولین ماده معدنی در معدن Quellaveco، واقع در منطقه Moquegua در پرو، در اکتبر ۲۰۲۱ استخراج شد. این شرکت انتظار دارد این معدن بین ۱۲۰ هزار تا ۱۶۰ هزار تن مس در سال جاری و ۳۰۰ هزار تن در سال برای ۱۰ سال اول با ظرفیت کامل، تولید کند.

مارک کوتیفانی، مدیر ارشد اجرایی آنگلو آمریکن افزایش تولید مس در معدن Collahuasi در شیلی را مورد تاکید قرار داد و گفت که این افزایش نتیجه عملکرد قوی کارخانه و تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده است.

این معدن به عنوان دومین معدن بزرگ مس جهان که آنگلو آمریکن ۴۴ درصد در آن مشارکت دارد، در سال گذشته ۲۷۷ هزار و ۲۰۰ تن مس تولید کرد درحالی که در سال ۲۰۲۰ تولید در آن ۲۷۶ هزار و ۹۰۰ تن بود. اصلی‌ترین افزایش تولید در چهارماهه چهارم سال ۲۰۲۱ ثبت شد چراکه Collahuasi بالغ بر ۶۶ هزار تن مس تولید کرد و این میزان تولید ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است.

نتایج تولید در این معدن کمک کرد کاهش ۱۱ درصدی تولید در معدن Los Bronces این شرکت در شیلی در سه ماهه آخر و رسیدن تولید آن به ۸۴ هزار و ۹۰۰ تن مس جبران شود. مس تقریباً ۲۰ درصد از درآمد سالانه آنگلو آمریکن را تشکیل می‌دهد.

بر اساس برآورد‌های گروه CRU، صنعت مس نیازمند بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است تا بتواند کسری عرضه سالانه ۴.۷ میلیون تنی را تا سال ۲۰۳۰ جبران کند.

ترافیگورا تاجر کامودیتی‌ها گفته که اگر هیچ معدنی توسعه نیابد، کمبود بالقوه می‌تواند به ۱۰ میلیون تن برسد.

مرکز ارائه خدمات مالی BMO Capital Markets نیز هشدار داده است که قیمت‌های فعلی مس به نسبت تحلیل‌های فاندامنتال بالاست، اما این فلز به دلیل «طرف عرضه ناامیدکننده و نقش استراتژیک آن در کربن‌زدایی جهانی» در بلندمدت بهترین انتخاب باقی می‌ماند.

جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده