تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۶۱۱۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیسی:‌

هدف از سفر به آذربایجان شرقی اتمام پروژه‌های نیمه تمام است / حضور در جمع کارگران معدن سونگون

‌می‌متالز - رئیس جمهوری هدف اصلی هیأت دولت را از سفر به آذربایجان شرقی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی همیشه در مقابل زورگویی‌ها و سلطه طلبی‌های بیگانگان ایستادگی کرده و در عرصه‌های مختلف به‌خوبی امتحان خود را پس داده اند، اظهار کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیار بزرگ صنعتی، معدنی و کشاورزی دارد و هدف ما در این سفر استانی دنبال کردن نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود که این پروژه‌ها مردم را رنج می‌دهد.

وی افزود: ما قصد آغاز پروژه‌ی جدیدی را نداریم و کار جدی ما ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام است و خوشبختانه لیست بلندی از موضوعات و مسائل استان آماده شده که حتما در شورای اداری استان در خصوص این مسائل تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس جمهوری در خاتمه تاکید کرد: ما خدمتگزار مردم آذربایجان شرقی هستیم که همیشه در خدمت انقلاب و نظام بوده اند.

دیدار با اقشار مختلف مردم و شرکت در جلسه‌ی شورای اداری استان از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در بیست ودومین سفر استانی و اولین سفر خود به آذربایجان‌شرقی است.

همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری، نمایندگان تام‌الاختیار وزرا در ۳۲ نقطه استان حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره خواهند داشت و نامه‌های مکتوب مردمی نیز پیگیری خواهد شد.


حضور رئیسی در جمع کارگران معدن سونگون


رئیس جمهور کشورمان در نخستین برنامه خود به آذربایجان‌شرقی برای بازدید از معدن سونگون به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم آذربایجان‌شرقی به این منطقه عزیمت و در جمع کارگران این معدن حضور و با آنان به گفتگو نشست.

معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و ۵۲ درصد ذخایر مس کشومان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال‌غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی با ذخیره بیش از یک میلیارد تن و ذخیره قابل استخراجی در حدود ۷۹۶ میلیون تن، معدنی بر روی ویرانه‌های روستای تخریب شده روستای سونگون در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزقان است که تخمین‌ها در مورد مجموع کل ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن آن عددی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن سنگ مس با عیار ۰/۶۱ درصد است.

گفتنی است، استقلال مس آذربایجان و افزایش تولید کنستانتره مس، راه‌اندازی واحد ذوب و ایجاد شهرک پایین‌دستی جزو مطالبات اصلی مردم استان به منظور جلوگیری از خروج سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام (مس سونگون) از آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

منبع: جامعه خبری تحلیلی الف

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده