تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۲۵۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

جلوی حجم زیادی از فرار مالیاتی گرفته شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولین واریزی درآمد مالیاتی مس سونگون به حساب استان، گفت: این امر نتیجه اتحاد مدیران دولتی، نمایندگان مجلس، نماینده، ولی فقیه در استان و رسانه‌ها در حال تحقق است.

به گزارش می‌متالز، محمد کلامی در نود و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه این روند هم اکنون به خوبی پیش می‌رود، ادامه داد: همه باید تا تحقق کامل این موضوع پیگیر آن باشند، زیرا واریز درآمد مالیاتی مس سونگون به حساب امور مالیاتی استان نقش به سزایی در رشد و توسعه این منطقه ایفا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به موضوع فرار مالیاتی برخی از فعالان اقتصادی استان، یادآور شد: دیدگاه فعالان اقتصادی نسبت به پرداخت مالیات باید تغییر یابد در این صورت رفتار آنان نیز در این خصوص متفاوت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، مالیات برخی از فعالان اقتصادی استان را کمتر از یک صدم مالیاتی که باید پرداخت کنند، اعلام کرد و گفت: فرار مالیاتی معطوف به بخش خصوصی بوده و وظیفه سیستم دولتی بستن جلوی راه آن است.

کلامی، اظهار کرد: با کمک نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی، تشکیلات قضایی و تیم اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان جلوی حجم زیادی از فرار مالیاتی گرفته شد و این دستگاه‌ها به جد پیگیر این موضوع خواهند بود و در بودجه ۱۴۰۲ استان نیز افزایش سهم فرار مالیاتی لحاظ خواهد شد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تیم اقتصادی استان نقش تسهیل گری برای فعالیت فعالان اقتصادی دارد تا آن‌ها راحت‌تر بتوانند برای توسعه استان و افزایش تولید و اشتغال گام بردارند، گفت: مسایلی که در اتاق بازرگانی برای رشد و توسعه استان و تسهیل در امور فعالان اقتصادی مطرح می‌شود باید در سه سطح ملی، استانی و دستگاهی پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: موضوعات مربوط به سطح ملی از جمله افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان باید از سوی مدیران استانی و نمایندگان مجلس در سطح ملی پیگیری شود، موضوعات استانی را خود مدیران به عنوان تصمیم‌گیر پیگیری کنند و موضوعات سطح دستگاهی نیز معطوف به برخی قوانین دستگاه هاست که باید از طریق دستگاه‌ها دولتی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری عصر تبریز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده