تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۳۰
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۹۲۰۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

از استانی شدن درآمد‌ها و مالیات مس سونگون چه خبر؟

‌می‌متالز - مدیرکل اقتصاد و دارایی استان آذربایجان شرقی در مورد استانی شدن درآمد‌ها و مالیات مس سونگون خبر داد و گفت: انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به استان مستلزم تشکیل شخصیت حقوقی است.

به گزارش می‌متالز، بهروزی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان آذربایجان شرقی گفت: با سفر رئیس جمهوری به استان و دستور ویژه برای استانی شدن این مجموعه مصوباتی از جمله استانی شدن درآمد‌های بانکی، حساب‌های بانکی، درآمد‌های مالیاتی، عوارض آلایندگی، طرح‌های توسعه و تبدیل مس به محصول کاتد و طرح‌های توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی برای پروژه‌های زیرساختی از جمله ساخت ورزشگاه، زیرساخت‌های آب و فاضلاب، سد و انتقال آب در حوزه کشاورزی پیش بینی شده و در حال اجراست.

در کنار آن بخشی از پروژه‌های توسعه مس از جمله فاز ۳ و ۴ تغلیظ و تولید کاتد یا هیپلیچینگ با ظرفیت ۳ هزار تن در چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد و واحد‌های تولید ادامه خواهد داشت.

در مورد انتقال حساب‌های مالیاتی نیز دستورات لازم صادر شده و در مرحله محاسبه نرخ مالیات و رقم مالیات مجموعه مس سونگون است که پیش بینی شود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان از این محل باشد؛ و همین طور حساب‌های بانکی، بخش قالب به استان آمده و انتظار داریم که کل حساب‌های درآمدی و هزینه‌ای به استان انتقال پیدا کند که مستلزم تشکیل شخصیت حقوقی مستقل مس آذربایجان است.

فرآیند اداری آن با دستورات لازم وزیر صمت در سفر به استان پیگیری شده و مصوبه انتقال دارایی تا پایان سال محقق خواهد شد.

حساب‌های مالیاتی تا پایان سال منتقل می‌شود حساب بانکی نیز بعد از اینکه انتقال دارایی اتفاق افتاد به عنوان شخصیت حقوقی مستقل شکل می‌گیرد؛ و پیش بینی این است که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مجموعه سرمایه گذاری مصوب طی سال‌های آتی به بهره برداری برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده