تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۱
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۹۷۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه اهر انتقاد کرد؛

غفلت از ظرفیت معادن و کشاورزی اهر در رشد تولید و ایجاد اشتغال

‌می‌متالز - امام جمعه اهر از عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های معادن و کشاورزی در رشد تولید و ایجاد اشتغال انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» تأکید کرد و اظهار داشت: وقتی مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه حل شود در مسائل فرهنگی نیز تأثیر مثبتی می‌گذارد. با توجه به مطالبات اقتصادی و معیشتی، دشمن سعی می‌کند تا ایران اسلامی را در حوزه اقتصادی با اعمال تحریم‌ها زمین‌گیر کند.

وی با اشاره به این‌که دشمنان علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های سیاسی در پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی شکست خورده است، افزود: غول کذایی همان آمریکا به همراه متحدانش؛ پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی را کلید زده بود. اما با درایت مقام معظم رهبری این پروژه منجر به شکست شد و اکنون نیز آمریکا روبه افول است.

امام جمعه اهر به حضور پُرشور مردم ولایت‌مدار و روزه‌دار شهرستان اهر در مراسم شب‌های قدر و راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: با وجود تبلیغات گسترده دشمنان، مردم اهر در مراسمات شب‌های قدر و راهپیمایی روز جهانی قدس حضور بی‌نظیری داشتند، همین حضور در صحنه‌های مختلف و مراسمات ملی و مذهبی تمامی برنامه‌ریزی دشمنان را بی‌تأثیر می‌کند.

حاجی‌زاده در ادامه با ذکر این‌که علی‌رغم جراحی اقتصادی توسط دولت و برخی اقدامات در حوزه اقتصادی و معیشتی؛ نیاز به تحولات گسترده در اقتصاد و تأمین معیشت مردم باید انجام گیرد، یادآور شد: مسوولان شهرستانی بایستی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» را بومی‌سازی کنند یعنی به عبارتی دیگر چه اقداماتی می‌توان در جهت تحقق شعار سال در شهرستان اهر انجام داد.

وی با قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های فرماندار اهر در حوزه اشتغال و رشد تولید تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه اشتغال و برای رشد تولید در شهرستان اهر انجام گرفته، از این‌رو بایستی سایر دستگاه‌ها و مسوولان همکاری مستمری در زمینه مسائل اقتصادی و اشتغال داشته باشند. همچنین مسوولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که اقتصاد از حالت دولتی خارج و به سمت مردمی شدن هدایت شود.

امام جمعه اهر خطاب به مسوولان شهرستانی گفت: موانع رشد تولید در شهرستان اهر شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود، هرچند کنترل تورم وابسته به رشد و رونق تولید است. معتقدیم باید گره از مشکلات تولیدکنندگان توسط مدیران در حدود اختیارات شهرستان باز و از تمامی ظرفیت‌ها برای رشد تولید به‌کار گرفته شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: منطقه‌ی ارسباران و به تبع شهرستان اهر دارای معادن مس و طلا و ظرفیت قابل‌توجهی در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد، اگر از این ظرفیت‌ها در راستای اشتغال و تولید استفاده می‌شد قطعاً شاهد وضعیت ضعیف معیشتی مردم و بیکاری جوانان نبودیم، این مهم نشان می‌دهد که در گذشته نتوانسته‌اند مدیریت کنند؛ لذا باید از ظرفیت‌های معادن، کشاورزی و دامپروری به نفع تولید و اشتغال استفاده کنیم.

وی با تأکید بر این‌که مدیران و افراد دولتی با دیدگاه وابسته کردن کشور به غربی‌ها؛ مانع تحقق خودکفایی می‌شوند، گفت: تا زمانی که افراد و مدیران با تفکر وابستگی کشور به غربی‌ها در بدنه دولت هستند نمی‌توان امید به خودکفایی یا قطع وابستگی شد، امیدواریم این افراد با پالایش از بدنه دولت جدا شده و مدیران انقلابی همانند دوران دفاع مقدس حکم‌فرما شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده