تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۶۵۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

راه اشتغال و سرمایه گذاری در معادن شهرستان اهر هموار می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از پیگیری و حل برخی از مشکلات معادن خصوصی در شهرستان اهر که تاکنون بنا به دلایلی راکد مانده بودند خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده بیشتر مشکلات معادن خصوصی که تاکنون به مرحله فعالیت و تولید نرسیده بودند رفع و هم اکنون مراحل اکتشاف و استخراج را سپری می‌کنند که در صورت تولید و افتتاح شاهد ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری واشتغال در این معادن فراهم خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، احمد محرم زاده افزود: یکی از مشکلات جدی در خصوص ادامه فعالیت در حوزه صنعت و معدن منطقه و شهرستان اهر مسئله تامین برق در این حوزه است که خوشبختانه با پیگیری‌های لازم و جلسات متعدد با مسوولان کشوری و استانی این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

وی گفت: در این راستا یکی از اقدامات بزرگ و ارزشمندی که انجام شده و یک اتفاق مهم در منطقه خواهد بود ایجاد بزرگترین نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر و پاک با حجم تولید ۲۵۰ مگاوات در شهرستان هریس می‌باشد.

نماینده اهر و هریس در مجلس میزان سرمایه‌گذاری در بزرگترین نیروگاه خورشیدی هریس را ۱۸۵ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: این نیروگاه توسط شرکت صنایع ملی مس ایران در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد نیروگاه خورشیدی هریس گفت: موافقت نهایی مسوولان شرکت ملی صنایع مس ایران جهت ایجاد این نیروگاه اخذ شده و در سال آینده عملیات اجرایی این طرح به مدت ۱۶ ماه و در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد که زمینه اشتغال در اولین گام ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و بعد از احداث ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد بود.

وی همچنین از دستور موافقت وزیر نیرو در خصوص آغاز فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس نیز خبر داد و افزود: این نیروگاه در حال حاضر ۶۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که در صورت احداث فاز ۲ این نیروگاه شاهد افزایش ۵۰۰ مگاواتی برق در این نیروگاه خواهیم بود که یک خبر خوش برای تامین برق استان آذربایجان شرقی و صنایع و معادن منطقه می‌باشد.

وی در ادامه از ایجاد کارخانه سولفید سدیم در منطقه ارسباران توسط شرکت ملی مس ایران و کارخانه سونگون نیز خبر داد و افزود: این کارخانه با اعتبار اولیه ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در مرحله نهایی شدن می‌باشد که با احداث این کارخانه علاوه بر تامین مواد تغلیظ معادن منطقه که هم اکنون مواد خود را از سایر مناطق استان تامین می‌کنند موجبات اشتغال بسیاری از جوانان تحصیل کرده منطقه ارسباران را فراهم خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده