تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۹۱۷۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ریالی از ۴۰ هزار میلیارد تومان مس سونگون در آذربایجان‌شرقی خرج نمی‌شود/ اجازه تشکیل مس آذربایجان را نمی‌دهند!

‌می‌متالز - نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: از معدن مس سونگون سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان استخراج می‌شود، اما ریالی در استان خرج نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی در نشست مشترک شورای اداری، مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی که با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ بر لزوم توجه و حمایت از معادن استان آذربایجان‌شرقی تأکید و اظهار کرد: معدن مس سونگون بزرگترین معدن مس کشور است، اما برخی کارشکنی‌ها اختیارات را در استان به حداقل رسانده، از این معدن سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان استخراج می‌شود، اما ریالی در استان خرج نمی‌شود و از طرفی هم اجازه داده نمی‌شود که یک شرکت به اسم شرکت مس آذربایجان‌شرقی تشکیل شود تا منابع آن به استان برسد.

مردم گرفتار تأمین نیاز‌های اولیه هستند

احمد محرم‌زاده یخفروزان، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز در این نشست گفت: در کنار مسائل زیرساختی امروز مردم گرفتار تأمین نیاز‌های اولیه هستند که باید در جلسه سران قوا به آن توجه شود، نیاز انرژی در منطقه و حوزه انتخابیه ما مسأله مهمی است.

وی ادامه داد: همچنین نیروگاه منطقه اهر ظرفیت توسعه دارد، اما این توسعه هنور صورت نگرفته است همچنین تصفیه‌خانه اهر نیز باید احداث شود.

ضرورت توجه به زیرساخت‌های حمل و نقلی

در ادامه نشست، سیدحمزه امینی، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: اتمام پروژه تبریز-میانه بسیاری از مشکلات مردم را حل می‌کند، اتوبان هشترود-میانه هم با وجود تصویب اعتبارات به‌طور کامل تخصیص اعتبار نشده، از طرفی بخش پایانی پروژه میاندوآب-میانه همچنان باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده