تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۹۱۶۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش قیمت مس در بازار‌های جهانی / عرضه کمتر از تقاضا خواهد شد

‌می‌متالز - قیمت مس در بورس لندن پس از کاهش به کف قیمت چهار هفته‌ای خود، با افزایش قیمت مواجه شد تا سرمایه گذاران بار دیگر به بازار فلزات در برابر دلار قدرتمند دلگرم شوند.

به گزارش می متالز، قیمت مس در بورس لندن پس از کاهش به کف قیمت چهار هفته ای خود، با افزایش قیمت مواجه شد تا سرمایه گذاران بار دیگر به بازار فلزات در برابر دلار قدرتمند دلگرم شوند.

بر اساس این گزارش، قراردادهای آتی سه ماهه مس در بورس فلزات لندن صبح روز سه شنبه با ۰.۷ درصد افزایش قیمت به ۸۹۳۱ دلار در هر تن رسید.

دلیل دیگر افزایش قیمت مس، تعلیق فعالیت حمل سنگ مس استخراج شده از معدن «کبِر» پاناما بوده که به گفته هلدینگ ING می تواند منجر به کاهش چشمگیر عرضه مس در بازارهای جهانی و در نتیجه افزایش قیمت شود.

با اینحال، قیمت قراردادهای آتی مس در بازار بورس شانگهای چین با افت ۰.۶ درصدی به ۶۸۱۱۰ یوآن در هر تن کاهش یافت که ناشی از افزایش تنش های اخیر میان پکن و واشنگتن است؛ موضوعی که طی روزهای گذشته تاثیر چشمگیری بر بازار بورس شانکهای گذاشته و منجر به ریزش ارزش سهام اکثر شرکت های چینی نیز شده است.

لازم به ذکر است، قیمت جهانی مس طی هفته های گذشته به دلیل افزایش ترس ناشی از بازگشت کرونا به چین و همچنین عدم اطمینان از زمان بازگشایی کارخانه های بزرگ صنعتی در این کشور، با ریزش مواجه شده بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده