تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۹۱۶۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ۲۵۰هزار تنی تولید کنسانتره راهبران فولاد اصفهان

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت راهبران فولاد اصفهان گفت: عملیات اجرایی احداث کارخانه ۲۵۰ هزارتنی تولید کنسانتره شرکت راهبران فولاد اصفهان آغاز شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲، عملیات نصب تجهیزات این کارخانه به اتمام رسیده و با شروع سال ۱۴۰۳، تست‌های عملیاتی برای شروع تولید آغاز شود.

به گزارش می‌متالز، سیدعلی صدری مدیرعامل شرکت راهبران فولاد اصفهان اظهار کرد: معدن سنگ‌اهن اسفندار این شرکت، مساحتی ۴.۵ کیلومتر مربع، که طی گزارشات اکتشافی انجام شده در دو مرحله و برداشت ۷ هزار گمانه، دارای ذخیره ۷ میلیون تن سنگ آهن مگنتیت با عیار میانگین ۲۲ است.

وی گفت: ظرفیت تولید این معدن با راه‌اندازی خط دوم خردایش به ۳۵۰تن بر ساعت افزایش یافته و قادر به تولید ۲۰هزار تن سنگ دانه بندی با عیار ۴۵ تا ۵۰ است.

مدیرعامل شرکت راهبران فولاد اصفهان افزود: تأمین خوراک کارخانه آتی کنسانتره با ایجاد خط اول و دوم خردایش محقق می‌شود که تا ۱۰ سال این خوراک، پاسخگوی کارخانه کنسانتره است. همچنین این کارخانه با ورود عیار ۳۰ برنامه‌ریزی شده تا ماده معدنی موجود بتواند خوارک کارخانه کنسانتره با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن در سال را تأمین کند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ خط تولید خوراک به ظرفیت اسمی خود می‌رسد تا در سال آینده مجموعاً ۶۰۰ هزار تن سنگ با عیار ۳۰ را تولید کند.

صدری تصریح کرد: فرایند طراحی کارخانه کنسانتره هم‌اکنون به اتمام رسیده و خرید تجهیزات اصلی انجام شده و در مرحله ساخت است. همچنین سایر تجهیزات با تکیه بر دانش فنی و توان داخلی تأمین خواهد شد.

وی تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲، عملیات نصب تجهیزات این کارخانه به اتمام رسیده و با شروع سال ۱۴۰۳، تست‌های عملیاتی برای شروع تولید آغاز شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده