تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۹۱۸۶۸
سرویس خبر : انرژی

هزینه ۸۰۰ میلیارد یورویی بحران انرژی برای اروپا

‌می‌متالز - کشور‌های اروپایی حدود ۸۰۰ میلیارد یورو برای حمایت از خانواده‌ها و شرکت‌ها در برابر افزایش قیمت انرژی هزینه کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، کشور‌های اروپایی حدود ۸۰۰ میلیارد یورو برای حمایت از خانواده‌ها و شرکت‌ها در برابر افزایش قیمت انرژی هزینه کرده‌اند. این کشور‌ها مجبورند برای مقابله با این بحران هدفمندتر هزینه کنند.

کشور‌های اتحادیه اروپا ۶۸۱ میلیارد یورو برای هزینه‌های بحران انرژی اختصاص داده‌اند. انگلیس ۱۰۳ میلیارد یورو و نروژ ۸.۱ میلیارد یورو از سپتامبر ۲۰۲۱ برای این منظور هزینه کرده‌است.

آلمان بالاترین رقم یعنی ۲۷۰ میلیارد یورو برای بحران انرژی هزینه کرده‌است. انگلیس، ایتالیا و فرانسه پس‌از آلمان قرار دارند و هرکدام کمتر از ۱۵۰ میلیارد یورو هزینه کرده‌اند.

اگر این هزینه‌ها به‌صورت سرانه حساب شود، لوکزامبورگ، دانمارک و آلمان بیشتری هزینه را پرداخت کرده‌اند.

هزینه انجام‌شده توسط این کشور‌ها درحال‌حاضر به بودجه ۷۵۰ میلیارد یورویی اروپا برای بهبود از بحران کرونا رسیده است.

این آمار در شرایطی اعلام شده که اتحادیه اروپا پیشنهاد آسان‌تر کردن قوانین کمک‌های دولتی برای پروژه‌های فناوری سبز را ارائه داده است تا با یارانه‌های آمریکا و چین رقابت کند.

برخی کشور‌های اروپایی حالا نگرانند تشویق بیشتر کمک‌های دولتی بازار داخلی این اتحادیه را بی‌ثبات‌تر کند. آلمان به‌خاطر بسته کمک انرژی خود مورد انتقاد فراوانی قرار گرفته، چون بسیار بالاتر از توان پرداخت کشور‌های اتحادیه اروپا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده