تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۹۲۴۸۶
سرویس خبر : انرژی

آمریکا روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا وارد می‌کند

‌می‌متالز - شرکت شورون آمریکا قرار است ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را طبق مجوزی که از وزارت خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده وارد کند.

به گزارش می‌متالز، آمریکا حدود ۳ میلیون بشکه نفت خام ونزوئلا را در ماه جاری میلادی وارد می‌کند. شرکت شورون آمریکا قرار است ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام ونزوئلا را طبق مجوزی که از وزارت خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده وارد کند. شورون طبق این مجوز می‌تواند نفت تحریم شده ونزوئلا را پس‌از یک ممنوعیت ۳ ساله دریافت کند.

شرکت شورون از زمان دریافت این مجوز، نفت خام ونزوئلا را برای پالایشگاه پاسکاگولای می‌سی‌سی‌پی صادر کرده و بخشی را هم به شرکت‌های فیلیپس ۶۶ و والرو انرژی فروخته که هر دو در آمریکا قرار دارند.

طبق این مجوز محدود که به شرکت شورون داده‌شده، سود فروش نفت و محصولات نفتی ونزوئلا صرف پرداخت بدهی شرکت نفت دولتی این کشور به شورون می‌شود و نفع دیگری برای ونزوئلا ندارد.

پالایشگاه‌های آمریکا شدیداً از نفت خام سنگین ونزوئلا استقبال می‌کنند. این پالایشگاه‌ها تا قبل‌از این به‌دنبال نفت خام سنگین روسیه برای جایگزینی نفت ونزوئلا بودند. بسیاری از این پالایشگاه‌ها از شرکت شورون درخواست کرده‌اند دست آن‌ها را به نفت خام ونزوئلا برساند.

درحالی‌که شورون تنها شرکت نفتی است که مجوز واردات نفت خام ونزوئلا را از آمریکا گرفته، سایر شرکت‌های نفت و گاز هم خواستار رفتاری عادلانه و دریافت مجوزی مشابه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

عناوین برگزیده