تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۹۲۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد:

۲۰ هزار هکتار زمین برای سرمایه‌گذاران صنعتی آماده است/ ۱۲۵۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آماده‌سازی ۲۰ هزار هکتار زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران و صنعتگران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در پایان سیزدهمین دوره مسابقات فوتسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سمنان، گفت: امسال بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ قرارداد واگذاری زمین امضا و در قالب آن یک هزار و ۴۷۰ هزار هکتار زمین به اشخاص حقوقی و حقیقی واگذار شده تا واحد‌های تولیدی و صنعتی را احداث و راه‌اندازی کنند.

وی، با بیان اینکه متقاضیان از طریق دو طریق می‌توانند زمین صنعتی دریافت کنند، اضافه کرد: در مناطقی که زمبن صنعتی به اندازه کافی وجود دارد متقاضی می‌تواند از طریق سامانه الکترونیکی زمین مورد نظر خود را از نقشه شهرک صنعتی انتخاب کند و حتی نحوه پرداخت اقساط و حق ارائه خدمات را ببیند و در مناطقی که تقاضای زمین از میزان موجودی بیشتر است، این واگذاری از طریق مزایده‌های کیفی و با اولویت به فعالان اقتصادی و متقاضیان استقرار صنایع هایتک و پیشرفته واگذار خواهد شد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: البته در این زمینه برای دو گروه استثنا قائل شدیم و متقاضیان استقرار شرکت‌های دانش بنیان و افرادی که قصد دارند در جوار واحد صنعتی خود طرح توسعه اجرا کنند، از شرکت در مزایده معاف هستند.

وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته،۹۹۰ هکتار و از ابتدای امسال ۵۰۰ هکتار زمین که برای فعالیت‌های صنعتی و تولیدی واگذار شده بود، ولی بلااستفاده مانده یا در جریان دلالی قرار گرفته بود از اشخاص حقوقی و یا حقیقی پس گرفته شد.

رسولیان همچنین از اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید خبر داد و تاکید کرد: در قالب اجرای این طرح تاکنون با ارائه مشاوره‌های تخصصی به هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی که ظرفیت تولید آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد بود، این ظرفیت به بیش از ۵۰ درصد رسید و یکهزار و ۲۵۰ واحد صنعتی تعطیل هم به چرخه تولید بازگشت.

قهرمانی تیم خراسان شمالی در رقابت‌های جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره رقابت‌های جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بزرگداشت شهید محمدرضا جبلی، در دانشگاه سمنان و به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار سمنان، «محمدرضا باقری» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، خراسان شمالی به‌عنوان قهرمان این دوره از رقابت‌ها شناخته شد.

در این دوره از مسابقات، تیم خراسان شمالی در دیدار فینال موفق به شکست یک بر صفر تیم خوزستان شد و کاپ قهرمانی را بالای سر برد. همچنین در دیدار رده‌بندی نیز تیم بوشهر توانست هفت بر صفر تیم کرمانشاه را شکست دهد و به مقام سومی این رقابت‌ها دست یابد. تیم سمنان هم به‌عنوان تیم اخلاق این دوره از رقابت‌ها معرفی شد.

در سیزدهمین دوره از رقابت‌های جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۲۲ تیم حضور داشتند، ۴۰ دیدار بین تیم‌های حاضر برگزار شد و ۱۶۹ گل از خط دروازه‌ها گذشت.

همچنین در پایان دیدارفینال، از داوران دیدار‌های رده‌بندی و فینال و همچنین عوامل اجرایی و کمیته فنی رقابت‌ها تجلیل و قدردانی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده