تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۹۴۴۸۹
سرویس خبر : زمین شناسی
استاندار کرمانشاه خبر داد:

آغاز اجرای طرح‌های اکتشاف معادن استان کرمانشاه/ اجرای این طرح‌ها قطعا به نفع مردم و توسعه استان است/ تسریع در پیشرفت کرمانشاه و شکوفایی ظرفیت‌های مغفول

‌می‌متالز - استاندار کرمانشاه با اشاره آغاز عملیاتی طرح‌های اکتشاف معادن استان، از این رویداد به عنوان اتفاقی مهم و شیرین برای مردم استان نام برد و گفت: ما در استان باید با جدیت برای اشتغال مولد و پایدار تلاش عالمانه و مجاهدانه داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، "دکتر محمد طیب صحرایی" کارگروه تعامل ملی وزارت صمت و سازمان جنگل‌ها و مراتع که با حضور حجت الاسلام حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل اکتشاف و بهره برداری وزارت صمت، مشاور معدنی وزیر صمت، مدیرکل حفاظت سازمان جنگلها، مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، نماینده نظام مهندسی کشاورزی کشور و جمعی از مدیران کل استان کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه هم افزایی و هم گرایی خوبی برای اجرای طرح‌های معدنی استان شکل گرفته که این موضوع نقش مهمی در توسعه و کمک به روند اشتغالزایی در استان خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به دست اندازی کشور‌های استعمارگر از جمله کشور انگلیس به معادن ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به لطف خداوند و بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی دست این کشور‌ها در چپاول ثروت و معادن کشور قطع شد و این معادن در اختیار مردم ایران قرار گرفت که باید آن‌ها از بهره برداری اکتشافات بهره‌مند شوند.

مقام عالی استان ادامه داد: وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص در کشور ثروتی عظیم‌تر و ارزشمندتر از ثروت معادن و ذخایرزمینی است که باید قدردان آنان باشیم و کشور با وجود چنین نیرو‌های ارزشمندی قطعا دارای آینده‌ای درخشان خواهد بود.

وی با اشاره شروع اجرای طرح‌های اکتشاف معادن استان، از این رویداد به عنوان اتفاقی مهم و شیرین برای مردم استان نام برد و گفت: ما در استان باید با جدیت برای اشتغال مولد و پایدار یک تلاش عالمانه و مجاهدانه داشته باشیم.

دکتر صحرایی به صدور مجوز‌ها و همکاری و همراهی شرکت ایمیدرو برای اجرای طرح‌های اکتشافی معادن در استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم این هم افزایی و همکاری نزدیک بین استان کرمانشاه و شرکت ایمیدرو برای توسعه هر چه بیشتر تداوم داشته باشد و شاهد اشتغالزایی خوب و اثرگذار این بخش در استان باشیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید اجرای این طرح‌ها به عنوان الگویی برای بهره مندی مردم از اکتشافات تبدیل شود و این کار به نفع مردم روستا‌ها و منطقه باشد و در این زمینه باید یک الگوی خوب مناسب شکل بگیرد.

وی بیان داشت: مدیران استان ارزش این هم گرایی و هم افزایی را می‌دانند و امکانات لازم را برای تسریع و تسهیل طرح آماده خواهند کرد و انشاءا... یک خیر و برکت خوبی برای مردم استان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه انقلاب اسلامی دستاورد‌های زیادی برای کشور به همراه داشت، اما آنچه از همه مهم‌تر است، خودکفایی و خودباوری در کشور برای اجرای طرح‌های مهم و راهبردی است.

مقام عالی استان افزود: دیگر مانند گذشته کشور‌های استعمارگر نیستند که ثروت مردم ایران را به یغما ببرند و قطعا اجرای این طرح‌های اکتشافی به نفع مردم و در راستای توسعه استان خواهد بود.

منبع: استانداری کرمانشاه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده