تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۰
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۲۹۴۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شکوفایی مرز‌های خسروی و پرویزخان در دولت سیزدهم/ صادرات به عراق افزایش یافت

‌می‌متالز - سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۲ درصدی وزن صادرات گمرک پرویزخان در ۱۱ ماهه سپری شده ار سال‌جاری خبر داد و گفت: طی مدت مذکور، صادرات در گمرک خسروی رشدی ۱۸ درصدی داشت.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه سپری شده از سالجاری ۷۲۹ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۴۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۱۷ تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۲۸ درصدی داشته است.

وی؛ عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک خسروی را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف، لوله‌های ساختمانی و... عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه از رشد ۲ درصدی وزن صادرات گمرک پرویزخان در ۱۱ ماهه سپری شده ار سال‌جاری خبر داد و افزود: ارزش صادرات کالا در مدت مذکور از گمرک پرویزخان ۸۴۳ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار به وزن ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹۳۳ تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی شاهد رشد ۲ درصدی بوده است.

عباس‌زاده، عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرک را میوه و تره بار، میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، محصولات پتروشیمی، لبنیات، کیک و کلوچه و... عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده