تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۷۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۳۰ درصدی صادرات از گمرک خسروی

‌می‌متالز - مدیر گمرک خسروی گفت: مجموع تجارت خارجی این گذرگاه رسمی در شهرستان قصرشیرین در سال گذشته به سه میلیارد و ۶۹۱میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۶۷ دلار رسید که نسبت به سال قبل ارزش آن ۳۰ درصد و از نظر وزنی ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، مهدی عباسیان مدیر گمرک خسروی گفت: تجارت خارجی شامل صادرات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و صادرات در ۲ بخش اظهاری و عبوری به کشور عراق بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع تجارت خارجی ۷۹۳ میلیون و ۹۲۲هزار و ۸۹۰ دلار کالا به ارزش وزنی یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۶۹ تن صادرات بوده که در مقایسه با ۱۴۰۰ از نظر ارزشی ۱۶ درصد و از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک خسروی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از مرز رسمی خسروی شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یک بار مصرف و لوله‌های ساختمانی بوده است.

عباسیان گفت: از مجموع تجارت خارجی از مرز رسمی خسروی ۳۹ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۷۵ دلار به ارزش ۱۳۶ هزار تن ترانزیت مبدا بوده که در مقایسه با سال قبل از آن شاهد رشد ۷۴۸ درصدی از نظر وزنی و ۳۴۸ درصدی از نظر ارزشی بوده ایم.

او اضافه کرد: میزان ترانزیت مقصد مرز رسمی خسروی طی سال گذشته ۱۸۲ هزار و ۹۰۱ تن کالا به ارزش ۱۶۷ میلیون و ۴۵ هزار و ۴۹۳ دلار ترانزیت مقصد بوده که یک هزار و ۷۳۸ درصد از نظر وزنی و ۴۴۹ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

عباسیان با بیان اینکه ساعات خروج کالا‌های صادراتی از مرز خسروی روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۸ غروب است، ادامه داد: در مجموع پارسال ۹۲ هزار و ۶۶۴ دستگاه کامیون از مرز رسمی خسروی تردد کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده