تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۹۳۴۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انعقاد تفاهم‌نامه ۱۱ هزار میلیاردی بین استانداری کرمانشاه و ایمیدرو

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم‌نامه ۱۱ هزار میلیاردی بین استانداری کرمانشاه و ایمیدرو خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن دارابی، با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت چند سبد پروژه برای بهبود معیشت مردم استان در دست اقدام است اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری کرمانشاه و ایمیدرو به میزان بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان منعقد شده که در حوزه پتانسیل‌یابی، اکتشاف، استخراج و فرآوری صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است.

وی عنوان کرد: براساس آخرین گزارشات، سهامداران در حوزه انرژی مشخص و صورتجلسه شده و در آینده نزدیک در استان حاضر می‌شوند و با این اقدام ظرفیت تولید انرژی بیش از ۴۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

دارابی گفت: در حوزه سند نفت و گاز پتروشیمی متیل آمین سنقر بیش از ۳۰ درصد پیشرفت، پتروشیمی کرمانشاه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت و واحد اسلام‌آباد غرب نیز حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دو پتروشیمی دیگر نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به پروژه‌های صنعتی مصوب سفر هیات دولت به استان عنوان کرد: مقدمات این پروژه‌ها فراهم شده و بیش از هشت پروژه بزرگ صنعتی در استان در حال اجرا است که واحد تولید کاشی و سرامیک از جمله این پروژه‌ها است و با ۱۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دارابی افزود: استان کرمانشاه در ایجاد زنجیره‌ها ضعیف بود، اما اکنون پروژه‌ای در زمینه مصالح ساختمانی با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به ایجاد واحد تولیدکننده پنل خورشیدی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد: برای تکمیل ظرفیت کارخانه ایران خودرو تلاش شده و با وجود اینکه ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار خودرو را دارد سال گذشته ۳۴ هزار خودرو تولید شده و تا دی ماه امسال ۳۶ هزار خودرو تولید شده است و تصور می‌شود به ۴۰ هزار دستگاه برسد، اما نیاز دارد مصوبه سفر مقام معظم رهبری به طور کامل تخصیص یابد، زیرا توسعه این پروژه بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

دارابی با بیان اینکه تلاش می‌شود فرایند تصویب و انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات در بانک‌ها تسریع یابد گفت: یکی از گرفتاری‌های نظام اداری ما فرایند بررسی، تصویب و انعقاد قرارداد تسهیلات است و دلیل آن محدودیت سطح اختیارات بانک‌ها است.

وی افزود: برای تسهیلات بیش از ۳۰ میلیارد تومان سیستم بانکی تنها مدارک را تحویل می‌گیرد و برای تهران ارسال می‌شود و این زمان فرایند بررسی را افزایش می‌دهد.

دارابی بیان کرد: دولت هرچقدر بتواند سطح اختیارات و بررسی و انعقاد قرارداد بانک‌ها در استان‌ها را افزیش دهد گرفتاری را کاهش و سرعت انجام کار را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۳۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: هدف‌گذاری برای امسال احیای ۴۰ واحد صنعتی بوده که تا پایان آذر ماه امسال محقق شده است.

دارابی گفت: سال گذشته نخستین سرمایه‌گذاری خارجی استان در شهرستان اسلام‌آباد غرب به بهره‌برداری رسید و تا قبل از پایان سال سرمایه‌گذاری خارجی دیگر در شهرک صنعتی زاگرس عملیاتی شده و با تولید ظروف یکبار مصرف با تکنولوژی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده