تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۳۴۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد؛

آنالیز سرمایه گذاری ایمیدرو در خراسان جنوبی/ توجه ویژه به معادن

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه گذاری‌های ایمیدرو در استان، گفت: توجه ایمیدرو به حوزه معادن استان قابل تقدیر است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عباس زاده ظهر چهارشنبه در دیدار رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور قوی شرکت ایمیدرو از سال‌های قبل در خراسان جنوبی قابل تقدیر بوده و اقدامات خوبی به نسبت سایر استان‌ها در این منطقه شروع شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی، استانی معدنی است و از نظر تنوع ذخایر معدنی امتیاز‌های ویژه‌ای نسبت به سایر نقاط کشور دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعهد ۳۰ درصدی شرکت ایمیدرو در احداث پست ۴۰۰ کیلووات در نهبندان اظهار داشت: این اقدام در سرعت گرفتن پروژه نقش بسیار زیادی دارد و قطعاً در تأمین زیرساخت‌های مناسب منطقه نیز اثرگذار است.

وی در خصوص برق رسانی به معادن شاهکوه هم گفت: بیش از ۹۰ درصد این طرح هم انجام شده که اقدام بزرگی است.

عباس زاده با بیان اینکه تعیین تکلیف محدوده‌های زغالی شهرستان طبس توسط ایمیدرو از مطالبات استان است، افزود: برق رسانی به منطقه معدنی طبس هم از درخواست‌های استان است که نیازمند کمک ایمیدرو بوده و انتظار می‌رود به نتیجه برسد.

وی با اشاره به لزوم اجرای خط انتقال پساب فاضلاب بیرجند به معدن قلعه زری خوسف، گفت: احداث پست ۱۳۲ معدن طلای خوسف هم در برنامه است که امیدواریم در این زمینه هم ایمیدرو مساعدت داشته باشد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، در حوزه آب‌های ژرف نیز با ورود ایمیدرو برخی گره‌ها باز شده، اما اقدامات نیازمند تکمیل می‌باشد که جزو مصوبات سفر هم قرار گرفته تا طرح از بلاتکلیفی رها شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده