تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۹۳۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره خانه صمت:

تامین نقدینگی درد مشترک تولیدکنندگان است

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت می‌گوید تامین نقدینگی درد مشترک همه تولیدکنندگان است.

به گزارش می‌متالز، آرمان خالقی در بیستمین جشنواره تولید ملی-افتخار ملی با بیان اینکه بانک‌ها می‌گویند به کسانی که وثیقه سهل الوصول، باریسک کم و بازپرداخت در زمان کم داشته باشند تسهیلات می‌دهند، ادامه داد:، اما صنعت هیچ کدام از این‌ها را ندارد. در مقابل نیاز تولیدی‌ها به نقدینگی هر روز بیشتر می‌شود.

خالقی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون بین الملل خانه صمت در باز کردن بازار‌های صادراتی برای صنایع کشور اشاره کرد و گفت: در کشور عراق دفتری توسط استان کرمانشاه و در استانبول ترکیه دفتری توسط استان آذربایجان شرقی ایجاد شده و در امارات و پاکستان نیز به ترتیب خانه‌های صمت تهران و یزد در حال پیگیری موضوع هستند و علاوه بر آن در اروپای شرقی و مرکزی در کشور مجارستان دفتری در دست تاسیس است و امیدواریم فرصت‌های تجاری خوبی از این محل شکل بگیرد.

عضو هیات مدیره خانه صمت با تاکید بر ضرورت برنامه‌دار بودن در مسیر اقتصاد، تصریح کرد: شرایط مانند اقتصاد دستوری برای واحد‌های تولیدی تبعات دارد. بهبود محیط کسب و کار گا‌ها تحت تاثیر دیوانسالاری قرار می‌گیرد. مثلا امروز بخشنامه‌ای صادر می‌شود و فردا بخشنامه‌ای دیگر. در کنار این، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت توجه جدی به بحث رقابت ندارند و توجه نمی‌کنند شرکت‌ها با کیفیت متفاوت کار می‌کنند.

به گفته وی، برخی در بازار می‌گویند هر چه امروز بخرید برنده شده‌اید تا تقاضا را تحریک کنند؛ بنابراین بخشی اگر لازم نداشته باشند هم خرید می‌کنند؛ بنابراین معنی پس انداز کردن کم شده است.

خالقی با بیان اینکه اگر فکر جدی برای باز کردن بازار‌های بین‌المللی نکنیم ظرفیت‌های فعلی همچنان معطل خواهد ماند و از نوسازی تجهیزات عقب می‌مانیم که در حال فرسوده شدن هستند، تصریح کرد: تامین نقدینگی نیز درد مشترک همه تولیدکنندگان است. بانک‌ها می‌گویند به کسانی که وثیقه سهل الوصول، باریسک کم و بازپرداخت در زمان کم داشته باشند تسهیلات می‌دهند، اما صنعت هیچ کدام از این‌ها را ندارد.

در ادامه سید محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صمت، نیز اظهار کرد: فارغ از مسائل و مشکلات کشور، ما تولیدکنندگان و بخش تولید هیچ وقت دست از کار نکشیدیم، زیرا سرنوشت میلیون‌ها کارگر به تصمیمات ما بستگی داشته و دارد. همان طوری که در زمان جنگ تحمیلی زیر بارش خمپاره‌ها کار و تولید کردیم و تعهد به کار داشتیم، امروز نیز هر کس باید به تکالیف خود درست عمل کند.

مرتضوی عنوان کرد: برای تامین مواد اولیه، نقدینگی، ارز و ... باید آمادگی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده