تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۹۳۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان فارس مطرح کرد؛

رسیدگی به مشکلات ۳۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل، رفع موانع تولید و احیای واحد‌های تولیدی راکد استان فارس

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان فارس اعلام کرد که رونق فضای تولید و شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان توام با برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و بهبود محیط کسب و کار‌ها عملیاتی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در چهارصد و هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه احیاء واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال به ریاست استاندار فارس، با دبیری سازمان صمت استان و حضور اعضای کارگروه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و بانک‌های عامل در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

در حاشیه این نشست، «حمیدرضا ایزدی» مدیرکل صمت استان فارس که دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز هست، گفت: در این جلسه موضوعات ۳۴ بنگاه اقتصادی و فعالیت در زمینه بسته‌بندی خشکبار، هتل، تجهیزات برق خودر، گلخانه، سرم‌های دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پودر لاستیک، مخازن فلزی، انواع پست فلزی و... در خصوص موضوعاتی، چون تعیین تکلیف بدهی ارزی، امهال بدهی، بررسی مصوبه قبل، تقسیط هزینه انشعاب آب، درخواست تعویق پرداخت، تامین برق، درخواست تسهیلات و... مطرح، بررسی و پس از حل و فصل، تصمیم‌گیری و مصوبات لازم تصویب شد.

وی با اشاره بر رفع موانع بنگاه‌های اقتصادی در تامین نقدینگی و مالی و تامین زیرساخت‌ها افزود: با برنامه‌ریزی، استراتژی و هدف‌گذاری‌های لازم در مسیر ایجاد ثبات اقتصادی جهت توسعه و بهبود محیط کسب و کار‌ها نیز رونق فضای تولید و درنتیجه شکوفایی اقتصاد دانش بنیان ایجاد می‌شود.

مدیرکل صمت استان فارس با تاکید بر لزوم پیگیری مشکلات بنگاه‌های اقتصادی با هدف رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در جلسات و کمیته‌های تخصصی متعدد گفت: تلاش سازمان صمت، فعالان اقتصادی و دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان جهت افزایش اشتغال، بهینه‌سازی و حفظ زنجیره تولید (اعم از تولیدات کمی و کیفی محصولات)، ارتقا تکنولوژی، بهره‌وری نیروی انسانی، فراهم نکردن زمینه توسعه صادرات غیرنفتی و حضور مستمر در بازار‌های بین‌المللی است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده