تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۹۳۵۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد نخبگان و اداره کل صمت استان خراسان‌شمالی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد نخبگان استان و اداره کل صمت استان با هدف گسترش همکاری دوجانبه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در این نشست مشترک که با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان و مدیرکل، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان و سرپرست اداره طرح و برنامه‌ریزی اداره کل صمت استان و کارشناسان دستگاه‌ها برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری با هدف حمایت هرچه بیشتر از نخبگان، مستعدان برتر، کارآفرینان و فعالان حوزه صنعت امضا شد.

در این رابطه، «حسین حاجی بگلو» مدیرکل صمت استان در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد نخبگان استان و اداره کل صمت استان، گفت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از صاحبان ایده، جز اهداف اصلی اداره کل صمت استان است.

وی افزود: تاکنون اداره کل صمت استان، اقدامات قابل توجهی را در این زمینه انجام داده و از این به بعد نیز با همکاری بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌های مرتبط در این زمینه پیش قدم خواهد بود.

در این جلسه دکتر بخشی، رئیس بنیاد نخبگان استان ضمن تشکر از اداره کل صمت جهت پیش قدم شدن عقد تفاهم‌نامه، توجه دستگاه‌ها به معقوله کارآفرینی، تولید شغل و حمایت از ایده‌های نو را از ضروریات شرایط حال حاضر کشور دانست و گفت: بدون شک حمایت از تفکرات خلاق باعث پیشرفت و ارتقا سطح علمی کشور خواهد بود.

شایان ذکر است مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی-کاربردی، فراهم کردن بستر‌های توسعه کارآفرینی مبتنی بر دانش در استان، حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کار‌های دانش‌بنیان در استان، حمایت از ایجاد فرصت فعالیت برای صاحبان استعداد‌های برتر و نخبه در مناطق مختلف، استفاده از نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی نخبگان و پژوهشگران در جهت رفع نیاز‌های حوزه مرتبط و کمک به اجرایی سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های پیش بینی شده در آن نام برد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده