تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۹۳۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مطرح کرد؛

وحدت رویه و انسجام حداکثری، موجب تسهیل هرچه بیشتر امور در کنترل بازار می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که وحدت رویه و انسجام حداکثری، موجب تسهیل هرچه بیشتر امور در کنترل بازار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با حضور رئیس اتاق اصناف ایران، مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، معاون پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، نماینده بسیج اصناف کشور، معاونان نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادارات کل صمت استان‌ها، اعصای هیات مدیره، معاونان و مدیران سازمان حمایت و با محوریت استمرار و تشدید بازرسی‌ها در ایام پایانی سال با ریاست معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت و با توجه به فرا رسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در این نشست «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، توضیحاتی را در ارتباط با اتخاذ تدابیر لازم جهت پایش و رصد بازار کالا‌های اساسی و تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید بیان کرد و خواستار هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط در این خصوص شد.

وی اضافه کرد: هماهنگی و تعامل خوبی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی، تعزیرات، اتاق اصناف و بسیج اصناف در امر نظارت بر بازار کالا‌های اساسی وجود دارد. البته این نشست نیز به‌منظور انسجام بیشتر در این خصوص برگزار شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه تاکید ما بر هماهنگی ذیل کمیته اقدام مشترک است تا فرایند مشترکی را در حوزه نظارت در سراسر کشور پیاده‌سازی کنیم، یادآور شد: این کمیته با مشارکت سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت جهاد، بسیج اصناف و اتاق اصناف برگزار می‌شود که البته سازمان حمایت از اعضای فعال آن می‌باشد.

فرهیدزاده فعال‌سازی بیش از ۶ هزار بازرس افتخاری این سازمان برای نظارت گسترده بر بازار را یکی از برنامه‌های نظارتی این ایام عنوان کرد و افزود: در شرایطی فعلی کشور موظفیم برای حل مشکلات معیشتی مردم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کنیم.

وی از پیوستن ۲۰۰ هزار فروشگاه دیگر به طرح سامانه شفافیت فروشگاهی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی و شرکت پخش در کشور باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای نظارت بر آن‌ها استفاده شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان پاسخگویی به شکایات شهروندان و خواسته‌های آنان را وظیفه مسئولان دانست و گفت: مردم به عنوان ناظر در بازار و جامعه اقتصادی باید حضوری پررنگ داشته باشند لذا می‌بایست شکایات، انتقادات و گزارش‌های خود را در زمینه گران‌فروشی و دیگر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ به گوش مسئولان برسانند و این سامانه به فوریت مشکلات مردم را شنیده و در دستور کار بازرسان برای رسیدگی قرار دهد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده